Monday, April 17, 2006

Svaner og Jens Arf

Vyrde Lesar.

I er det funnet ytterligere fire døde svaner. Da er det godt å vite at Tamiflu, influensamedisinen, ikke selges til alle lenger. De rike har kjøpt. elitene har sikret seg egne (gratis) lagre. Å så var det oss da, vanlige følk. Ikke så nøye .... .... .... sant ....

Sarpsborg 4/5-1946.

Rapport

Politimesteren i Sarpsborg.
avgitt av res.politikonst. Ivar Andersen.

Ad.savnede ridestøvler tilhørende Jens Arf.

Den 4/5-1946 avhørtes på politikammeret, Henry Eng. Lønningsbokholder, 42 år gammel, bopel Alf Erlingsønsgt. 17, her gjort kjent med saken, og han forklarte:

I en kort tid etter fredssluttningen var jeg sammen med en del andre beskjeftiget på politikammeret med å ta imot og registrere ting som ble beslaglagt hos landssvikerne.

Registreringen foregikk på den måte at det på løse lapper ble notert hos hvem beslaget var foretatt, og hvad der ble beslaglagt. Det er umulig for meg nå å huske noe om hvad jeg har tatt imot, og fra hvem.

Etter å ha blitt forevist registreringslappen over Arfs ting, ser jeg av skriften at jeg ikke har tatt imot til registrering noe tilhørende Arf.

Skriften på lappen tyder på at det er en Arne Buer som har registrert Arfs ting.

Jeg kan ellers ikke huske noe mere som kan ha betydning for saken.

Opplest og vedtatt.

*****************
Neste bolk kjem i morgen.

Roger Larsen

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls