Tuesday, April 18, 2006

Treholt, søppel og Jens Arf.

Vyrde Lesar.

I flyter nå søppla overalt. Nesten ... gjør som pengsjonistene : TA ET TAK !

Sarpsborg. 4/5-1946.

Rapport til politimesteren i Sarpsborg:
gitt av res.politlkonst. Ivar Andersen.

Ad. savnede ridestøvler tilhørende Jena Arf.

Avhørt pr. telefon den 4/5-1946, Arne Buer, 43 år gammel, lønningsbokholder, bopel Haftor Jonsønsgt. 28, her, gjordes kjent med saken, forklarte:

Etter frigjøringen var jeg en tid med på politikammeret og tok imot til registrering ting beslaglagt hos arresterte N.S. medlemmer.

Jeg synes å kunne huske at jeg tok imot til registrering ting tilhørende Arf. Det er mulig at det kan ha vært et par ridestøvler blant disse ting, men jeg kan ikke huske det nå.
Vi mottok til registrering en mengde ting, og arbeids­presset var så stort at det var umulig for oss å kunne få tid til å legge merke til noe spesielt av det som ble beslaglagt hos de forskjellige.
Hvad det ble av de beslaglagte ting etter at de var re­gistrert kan jeg ikke si med bestemthet, men det forekommer meg at en del tingene ble båret opp i annen etasje på poli tikammeret og en del ble lagt inn i et par værelser innenfor den store rettssalen i første etasje.

Noe mere kjennskap til saken har jeg ikke.

Opplest og vedtatt.

****************************
Og nærmere løsningen kommer vi ikke!

Ha en god dag!

Roger Larsen

Ps. Den spiondømte Arne Treholt er tilbake i landet. Etter mange år i utlende og som bosatt på skatteparadiset Kypros, har han blitt syk. Greit å ha et fedreland i bakhånda så lenge man slipper skatten! Sannt ....

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls