Wednesday, July 05, 2006

En liten Brann og sommermorro.

Vyrde Lesar.

I detter snart alt fra hverandre. Vannverk, skoler, veier og lyskryss.

Og et sitat fra Giske:(AT DET GÅR AN).

"Norske aviser mottar hvert år milliarder av kroner i statsstøtte. For mye fokus på lønnsomhet vil undergrave grunnlaget for denne finansielle støtten", framholdt Trond Giske med henvisning til David Montgomerys planer for Orkla-avisene.

Det er jo ulønnsome aviser, ulønnsomme bedrifter og ulønnsomme politikere vi skal suppsiddiere. Tenke seg til : NOEN TENKER PÅ OVERSKUDD !!! Og sånnt blir det jo lite suppiidier og klienter av !!!! Tiltredes.....

Ellers så er ordføreren i Trondheim bekymret, for trebebyggelsen brenner, og den brenner for ofte. Slike problem har vi ikke i Sarpsborg. Her river vi trehusa før de brenner!

Apropo brann. Sjøl har jeg som Bergensstudent erfaring med branner. To ganger brant jeg nesten inne. Den første brannen, en vanlig skorsteinshusbrann (vi kom oss alle ut, med både bikkjer, øl og jointer), var ikke så dramatisk, men da studentboligen Brakka brant (en rest av tyskerbrakkene I Bergen), ble det litt mer dramatikk. En KØDD tente på huset og gikk.

Jeg våkna av at veggen var så varm, reiste meg opp, og stakk hue rett inn i et røykteppe. Jeg lærte i Geriljan : ned på gølvet, og der befant jeg meg raskt. Kråla mot døra, som jeg så under røyken, kom fram og åpna den, og da kom det et brøl av flammehav uten like(t), bak meg, jeg burde jo vært liket.

Flaks, sa Severin Suveren, og det er jeg enig i. Med store deler av Brakka i full fyr, fikk jeg vekket de andre som bodde der. BRAKKA BRENNER !!!!! vekket de fleste, men jeg tok meg en ekstra tur i røyken (de som bare tenker på seg selv,kommer ikke til himmelen) for å være sikker Der fant jeg en Franskmann som ikke skjønte det kvekk(tok du den ?).

B®àkà brëñër !!! skjønnte han svært lite av,og nekta plent å røre seg. I nøden spiser Fanden fluer, så etter en stund med høylytt diskusjon, tok jeg tak rundt snurrebassen hans og dro ham med meg. Han kom, ja, ja ,ja, ikke noe kofferttenking, han fulgte med ut!!!!

Endlig ute, regna jeg med at nå var alt under kontroll. Men dengang ei. Plutselig ser jeg ei naken jente hylskrikende inni flammehavet. Nå er politiet kommet, så jeg løper bort til nærmeste snut og roper : du må hente henne !!!! Nei , sier han. Nei ?

På`an igjen. Galloperende gjennom flammene, brøyter Larsen seg vei i vellinga påny. Full fart begge veier, og jeg fikk henne med meg. Når vi blir møtt av en politikonstabel som tar av seg jakka, legger den over henne og hjelper henne inn I et nabohus, begynner jeg å grine og sparke i gjerder. Jeg blir nødt til å gå meg en tur i nabolaget og sparke litt i gjerdene. Det var vel et lite sjokk som trengte seg på?

Bra jobba ? Hmmn ? Nei, egentlig ikke, jeg hadde gjort det igjen. Men man behøver jo ikke rive alle trehus I Sarpsborg for det. PENGÆR ER IKKE ALT. Nemmeli !!!

Roger Larsen.

Frekstad denne uka :
Oscarteateret = Alle 3.
Engelsvikens brygge = Bo kaspers orkester. (hm, det var lenge siden)
Hankø = Sjørøvere og kaptein Skatt.
Glommen Brygge = Kaptein Rødskjegg og sjørøverne
Hvaler Gjestgiveri = Ingrid Bjørnov.
Brottet Amfi = Stenhoggern.
Hvaler Gjestgiveri = Sommer, sommer, sommer.
Båthuset = Båthusrevyen.
Papparazzi teateret = Partygirls.

Og her i Sarp har Gleng tatt ferie.
Men det er åpna fengschjel på Ravneberget.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls