Thursday, September 28, 2006

Veigreier

Vyrde Lesar.

I Sarpsborg har ordføreren vært i ilden, eller blandt tastaturknappene på SA LANskapet.


Spørsmål: Greåker og Opstaddalen
Skal dere bygge vei gjennom Greåker og Opstaddalen ?
Skrevet av: Roger Larsen

Svar: Greåker og Opstaddalen
Vi forsøker sammen med Fredrikstad å påvirke satlige myndigheter til å kunne komme med mer penger slik at vi kan få realisert ny riskvei 114 gjennom Greåkerdalen. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å si at dette skal vi løse innen den og den fristen, men det kan jeg desverre ikke. - Jan Engsmyr

Om dette gjennomføres vil 100vis av biler drønne gjennom Greåkerdalen HVER TIME. Greåkerdalen vil vli et eksos og støyhelvete mye verre enn 109 er i dag. Fredrikstad får utvide sine egne veier via Råde og Borge om de vil ha bedre tilgang til E6 OG SLUTTE MED IDIOTI SOM Å LEGGE STADIONER DER DET IKKE ER TILFØRSELSVEIER. MAN MÅ TENKE OGSÅ !!!!

Her er den nye veien til Frekstad :



For hvorfor skal man på dødogliv ha trafikken der det bor mest folk. Og trailertrafikken MÅ styres. De skal svinge av ved Soli om de skal til Fredrikstad, de skal ikke bruke 109. Trailertrafikk fra Fredrikstad til Sarpsborg SKAL IKKE gå via 109 eller Torp, den skal via E6 og Soli. Det er forøvrig lett å lage en ny vei på Borgesida av ælvæ også. Veiene skal designes av landskapsarkitekter, det skal brukes tuneller, støyskjerming og naturlige leier slik at man ikke skal kun komme seg fra A til B raskest.

Roger Larsen

Ps : og om man kaller det et miljøforsøk så kommer kanskje kronene også, Senterpartiet har jo brukt en halv million på norsk rapsolje (ca 120 kroner pr liter), på LIDL får du den til 11.90.

Pss : utlendingene begynner å lempe ut aksjer fra Oslo Børs.

Psss : en IKKENYHET om Jens Stoltenberg. Dette har jeg ment lenge. Det ser ikke ut til at han liker folk heller!

5 comments:

Anonymous said...

For det første ser jeg ikke hvordan denne nye veien kan ha mer trafikk enn R109, veien den kommer til å avlaste.

For det andre, den løsningen du skisserer vil dele opp hele Fredrikstadmarka (turområder) og er neppe gjennomførbart.

Roger Larsen said...

Vel, du har sikkert rett i det, men hvorfor skal Greåkerdalen legges i gasståka da, dette er jo et Fredrikstadproblem, og da får de a) løse det via bestående veier
b) bygge nye veier i sitt eget område.

Greåkerområdet er allerede overbelastet.

109 har hundrevis av biler i timen allerede i dag ++ Rygge ++Sykehus ++ Sienssenter. Det vil jo bryte sammen, sånn at man får kanskje føre veien til E6 via den veien som går langs jernbanen til Råde og den som går via Begby. IKKE bruke nabokommunen som trafikkmaskin.

Anonymous said...

Ugjennomtenkt kart dette her.. Her er Fredrikstadmarka gjennomhullet av nye veier uten å løse et eneste problem.

11 kilometer ny vei fra Råbekken til Bjørnstad/Kalnes vil løse tre problemer:

- Fredrikstads tilknytning til E6
- Køene mellom Sarpsborg og Fredrikstad
- Fredrikstads tilknytning til framtidig sykehus

Sammen med en bro fra Råbekken til Torp vil dette gi en samlet løsning som fjerner køer og bevarer Fredrikstadmarka. Langt bedre prosjekter enn Kråkerøy/St.Croix-prosjektet som surres med nå...

Fatter ikke hvordan tungtransport mellom Øra og Borregaard skal kjøre om Soli? Omvei på 2 mil det jo!

Roger Larsen said...

Fredrikstads tilknytning til E6 bør gå utenom Tune, men gjennom forbedrede veier/nye veier i Fredrikstad kommune.

Køene mellom Fredrikstad og Sarpsborg blir mindre når tungtrafikk og E6trafikk forsvinner.

Tungtrafikk skal vekk fra bolig og tettbygde områder. 2 mil = 15 - 20 minutter. Penger er ikke alt.

Sylvia Brustad er ikke fra Østfold, det kommer ikke noe sykehus.

Roger Larsen said...

Enig i Kråkerøy St.Croi.

10 kroner for en buss/bilett vil også hjelpe.

På 109 er det plass til et kollektivfelt nesten hele veien.

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls