Wednesday, October 04, 2006

Enda mer MORROgreier.

Vyrde Lesar.

I Sarpsborg skal nå hytteeierne pålegges ekstraskatt. Som tidligere skrevet, er ikke dette uventet. Arbeiderpartiet, eller skattepartiet som man også kan kalle det, ser stooooooooore muligheter i å skattlegge småkårfolkets hytter. De er jo nå verdt millioner om de selges.

OM DE SELGES !!

Med en om-de-selges-pris på noen millioner, la oss si 4, vil årlig ekstraskatt på småkårshyttene (det er jo tomta som er verdt mye, og den eies kanskje av en festetomtutleiende bonde ?), utgjøre ca 30 000 i året. Hallo !! Tredve tusen, og nå skal snart byens boliger omtakseres også. Straffeskatten for å eie sitt hjem skal økes. Og om man ikke har bygd om til villa, så blir det jo TO boenheter å skatte for, også hytta da !

"Det vil være en konsekvens at mange får skatt på hyttene sine. Men i dag kan det være slik at hytteeiere på den ene siden av en sti betaler mens de på den andre siden ikke gjør det, og det er ikke rettferdig, sier Engsmyr. Dessuten vil sarpinger som må betale eiendomsskatt også på hytta få noe redusert skatt på huset hvis det blir slik jeg ønsker, sier Engsmyr."

Men det finnes en annen og for skattepartiet Arbeiderpartiet umulig (SKRIIIIIIIIIIIK !!!!! ) løsning. Begge hyttene, på begge sider av stien slipper ferieskatten. De slipper straffeskatten for at de på femtitallet slet seg ut til de ytterste holmer med vrakved og sement på skuldrene. Men DET går jo ikke an. Er jeg blitt helt gal ?? Tenke seg til INGEN SKATT !!!!

Skilt jeg lurer på.



Og så varsles det om hotell.
Og så varsles det om fotgjengerovergang.
Og så er det busstopp.

Innkjøring til NN-veien.
Innkjøring til Prestegården.
Innkjøring til Eldreboliger.
Innkjøring til Pizzasjappe.
Avkjøring til ventelomme.
Fotgjengerovergang for VALASKJOLD SKOLE.
Busstopp.
Utkjøring for tre eiendommer.
Veikryss.
Bussopplasseringsplass med mye busstrafikk.

Og så øker man farta til 60 istedet for å sette den ned til 40 !!

Roger Larsen Posted by Picasa

Ps :

Men hva er dette ?

"Jeg kan bare love at jeg selv vil gå inn for å holde skatten på dagens nivå, sier Engsmyr.
- Men hva vil skje i årene framover?
- Jeg vil ha skatten på dagens nivå så lenge jeg har noe å si i kommunen. Bystyret har sagt at det skal være nivået til 2010, noe jeg regner med at bystyret vil stå på, sier Engsmyr."

Pss:

Mer langreist mat.

Psss: Norges flotteste by?

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls