Sunday, January 14, 2007

Kulturlandskap ? Nei det er Shell det !!

Vyrde Lesar.

I dikkuterer man pissæ. Men åffer lager de den ikke sjæl ?

Fra Østfold Arbeiderparti sitt årsmøte :
Godt klima og levende landskap" foreslo programkomiteen at det i neste periode bør settes i verk en fylkesdelplan om kulturlandskap, jordvern og byutvikling. Dessuten synes komiteen at det bør arbeides for at kommuneplanene følger opp denne langsiktige planen for å verne og skjøtte det typiske Østfold-landskapet. Også langs de store trafikkårene der det nå er stort utbyggingspress.

Den uthevede setningen gikk utsendingene fra Sarpsborg Arbeiderparti IMOT. De vil ødelegge KULTURLANDSKAPET !!!!!!!

Roger Larsen

6 comments:

Anonymous said...

Leser du papirutgaven av SA?

Anonymous said...

Grunnen til at jeg lurer er følgende. Fotografen Jarl Morten Andersen har en egen spalte hvor han viser et bilde han har tatt i løpet av sin karriere og skriver en tekst til.

På Lørdag var det et bilde fra London med en gatefeier siden av en Porche 911 i Thatchers England. Først så er det jo såklart en kritikk av Thatcher, som såklart aldri gjorde noe godt for Englands økonomi i sosialistenes øyne. Et subjektivt politisk utsagn (propeganda) og det liker jeg ikke å lese i avisene jeg betaler for. Men så leste jeg nedover og da gikk denne Jarl Morten til de grader enda mer over grensen. Faktisk så mye at jeg lurer på om de har en redaksjon som går igjennom ting før det trykkes.

Anonymous said...

Her er teksten til Jarl Morten:

"Men egentlig kunne fotografiet ha blitt tatt utenfor Aker Brygge i Oslo for bare noen få år siden. Margaret Thatcher har vært og forsatt er det store forbildet for mange norske politikere på høyre siden, og i likhet med henne klarte også den borgelige regjeringen her på berget å skape et "Forskjells Norge" som du må et par hundre år tilbake i historien for å finne maken til."

Hadde vi et forskjells Norge for noen år siden som vi må flere hundre år tilbake for å finne en ekvivalent til for noen år siden.

Jarl M viser her:

- Historieløshet. Et hån mot alle de fattige i Norge igjennom de siste århundrene. Glem hvordan det var å leve som praktiske slaver under storbønder, nei nei. Norge for et par år siden, det var det som var jævlig. Heldigvis har SV kommet og reddet landet nå. Herregud for en tulling du er Jarl M. La nå fotografer være det de er gode på. Å ta bilder.

- Bevisst manipulasjon av opinion ved løgn. Et billig politisk poeng.

-Lite objektivtet og mye synsing.

Det var hvertfall nok til at jeg skal si opp mitt abbonering på papirutgaven. Skal SA overleve så må de utvikle seg til noe annet enn 80tallets Pravda.

Nå vil jeg se en politisk UAVHENGIG avis her i byen. Jeg gleder meg til den dagen SA får den konuransen og må gi opp sin latterlige linje.

Roger Larsen said...

Ja, jeg så den kommentaren og tenkte "at han gidder", uten Thatcher hadde vel England vært konk nå. Jeg husker mine turer på 70tallet, hele landet var preget av forfall. Det var et trist skue. Nå har jeg ikke vært der siden 88-89 og vet egentlig ikke hva som har skjedd, bortsett fra at Labour fortsatte der Thatcher slapp.

Anonymous said...

Hans helter på venstresiden og i sentrum av norsk politikk har jo gjort alt for å øke forskjellene mellom den rike verden og den tredje verden. Jeg tenker selvfølgelig på fascistene i SP som sperrer ulandsbøndene ute og SV som forsøker å holde gjestearbeiderne fra Øst ute.

Roger Larsen said...

Senterpartiet er en hemsko og pengene som går til deres prosjekter er nok ikke til det beste for landet. Men fascister vil jeg nok ikke kalle dem. Luditter derimot !

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls