Wednesday, January 31, 2007

Transportmonstre

Vyrde Lesar.

I Sarpsborg har de fått med seg at ishallen på Brevik er åpnet, men ikke at høyskoleutfdanningen skal legges til Fredrikstad. Merkelig. Forsvinner ubehaglige nyheter hvis man ikke snakker om de ?

Disse brølende lastebilmastadontene dundrer daglig nedover (og oppover) Grålumveien og Nye Tindlundvei. De kjører sten fra Hølæ til den nye E6.

Både Grålumveien og Nye Tindlundvei er skoleveier (og når kommunens innleide snømåkere måker vei for BILEN, blir fortauene som barna går på overfyllte av snømasser, og barna går I VEIEN) og Nye Tindlundvei er i tillegg et boligområde.

Allikevel baner disse lastebilmatadontene seg vei, som om de skulle ha rett til det, men det har de selvsagt ikke. Selvom det ikke står noe skilt i skoleveiene, så burde MESTA og hva de nå heter alle disse lastebilmastadontinnleierne, sørge for at disse bilene holder seg på veier som er beregnet på slike enorme utbyggingsmaskiner, og dette betyr i klartekst : Disse lastebilmastadontene skal selvsagt karre seg ut på 109 (som er en vei med plass for disse bilene), oppe ved alvimområdet kjører de så inn på E6 som de følger helt bort til Grålum, og vipps; de er framme der de skal tømme sine tonn med gråstein.

Hva tenker egentlig slike lastebileiere på ? Jeg kjører hvor jeg vil jeg og driter i barn, skoleveier og boligområder. For JEG, JEG er MEG, og JEG gjør jo egentlig som JEG vil. Makan til tankegang ! Og kommunen ? Barn ? Skoleveier ? Mastadontlastebiler !!?? Ongær, NEI det er noe vi skal ha INNE i hallene våre det ! Byens skoleplasser brukes forøvrig til parkeringsplasser om kveldene. Hvor skal barn EGENTLIG leke da ? I veien og foran PCen ?





Roger Larsen

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls