Monday, April 23, 2007

Spilleautomater, spilleautomater, spilleautomater

Vyrde Lesar.

I er det selvsagt ny stadion vi trenger. Også er det de aNNoNNyme sin skyld at vi taper.

***********
Dette er den tredje setningen i tala til Martin (fagbevegelen, fagbevegelsen, fagbevegelsen) Kolberg på Landsmøtet.

"Et sterkt lokalt folkestyre er avgjørende for en sosialdemokratisk bygging og utvikling av samfunnet."

Her er et vedtak det samme landsmøtet har gjort : Ap tvinger frem spilleautomater i alle kommuner ...

Jeg føler meg litt uvel, er det omgangsyke montro, jeg er i hvert fall kvalm.

Roger Larsen

Ps : Plutselig fikk jeg dikteånden over meg :


Jeg er en liten dame
Håret mitt er grått
Og gubben min han bærte plank
Til våres lille Skjebergslott

Dit ut vi syklet ofte
På lørdagskeld til kos
Nå må jeg hytta selge
Til rikinger fra Os
(LO hvor er de?)
For selv om jeg har slitt
I mitt hele lange liv
Så tar de slottet mitt
Min hytte bygd ved skjebergsiv.

For partiet for oss
Som ærbet her i borg
Det skal flå oss inn til benet
Alle arbeidsfolk har sorg

Vi skal bygge om til villa
Vi skal flås i by, ved vann
Og kjempestore regninger
Jeg ei betale kan

Så Ordfører og parti
De forlater jeg nok snart
Da får nok mine arvinger
En skatt som ei blir ubetalt
(de må selge til non rike)
For arveskatt og eieskatt
Kun de rike kan
Betale for, de fattige
Betaler dobbelt opp for vann

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls