Sunday, May 27, 2007

En klok ungdom. Se siste innlegg.

Vyrde Lesar.

I Sarpsborg må noen bedrive sin idrett i bygatene. Og APsablekka har en diskusjonsside.

Innlegg i tråden i APsablekka : Hvem skal styre Sarpsborg.

Roger Larsen :

De er en gjeng feiginger hele bunten, de tør ikke ta standpunkt i saken om det ulovlig bygde huset på Ise, men gjemmer seg bak administrasjonen. Dette etter råd fra sjefsfeigingen i følge SA. I bergen har man begynt å rive hus som er blitt for høye grunnet "misforståelser".

De eneste som tar standpunkt er Frp, og selvom det er et standpunkt jeg er sterkt uenig i (la huset stå og la humla suse) SÅ TAR DE ET RAKRYGGET STANDPUNKT. De gjemmer seg ikke bak rådmannen som tullete knehøner. Og hvem som er knehøner ? Det hører man på kaklinga !

Er det dette de skal ha betalt for, å gjemme seg som feige høner hver gang de må prøve å stå for noe sjøl ? Er det slike politikre vi vil ha, folk uten gøtts og som ikke tør å gjøre noe uten å få beskjed fra sjefsfeigingen.

Knehøner ! trekk dere som politikere, vi vil ikke styres av folk som ikke er i stand til å ta en beslutning ! (men som synes det politiske spillet er såååååå PK æsse)
******************************

cleese :

Kjære Roger Larsen!
Jeg kjenner deg ikke og vet ikke hva som plager deg. Jeg antar imidlertid at det er noe alvorlig. Makan til surmagete, gretne og angstbiterske innlegg har jeg sjelden sett, både når det gjelder dette forum og leserbrevspalten i avisa. Jeg begriper bare ikke hvorfor du sitter hjemme bak en pc og kritiserer alt og alle over en lav sko? Hvorfor engasjerer du deg ikke og gjør noe med "udugeligheten" til alle politikere, byråkrater, ja alle som har utrettet eller dristet seg til å foreslå noe i denne, i dine øyne, fullstendig ubrukelige kommunen? Det merkeligste av alt er dine mange frp-synspunkter som like etter at de er uttalt, straks dekkes over av at du tar avstand fra dette partiet? Og så dømmer du andre for ikke å mene det samme som deg i ulike saker? Jeg synes ærlig talt du skulle ta deg en pause både fra dette forumet og leserbrevspalten, slik at diskusjonene kan bli positivt konstruktive i stedet for bare destruktivt oppgulp. Du er et klassisk eksempel på ytringsfrihetens minussider.

Takk for meg!
****************************

Roger Larsen :

Hm? I slett lune ? Tråkket på tærne ?

Om du mener at det er rett å ikke ta standpunkt i denne saken, så stå nå fram med fullt navn da.

Anonymitet er virkelig en av ytringsfrihetens minussider ..

Men hva mener du om politikernes oppttreden i denne saken, det er da uintressant for de fleste, meg selv inkludert, hva du mener om skribenten. Hva mener du om politikere som gjemmer seg bak rådmannen ? Er de, eller er de ikke knehøner ?

Tråden heter forøvrig : "Hvem skal styre Sarpsborg". Hva synes du om det da ?

Forøvrig henviser jeg bare til dagens Leder i SA.

**************************************

Hans Majestet : (tiltredes er om innlegget til Cleese)

Tiltredes! Når noen kritiserer Larsen kommer han alltid trekkende med at han aldri opptrer anonymt. Vi som har fulgt med litt - spesielt i det gamle forumet - vet at han var en stor bidragsyter som anonym. Hans spesielle måte å formulere seg på er så lett og kjenne igjen, at det ikke har noen hensikt å være anonym. Derfor har han sluttet med det nå.

Her på forumet må vedkommende gjerne boltre seg, men i papirutgaven bør redaktøren bruke "delete-knappen" langt oftere. Denne skribentens daglige dose med destruktivt oppgulp, forringer SA som en seriøs avis.

********************************
Roger Larsen :

Uff, duttebassene er lei seg .
Så jeg har kontaktet de som virkelig kan sensur. Han sa :

Jeg er enig med disse. Sensurer.

Hilsen Stalin.

**************************************

Entheniel :

Jeg er faktisk enig med RL. De tar ikke et standpunkt selvom de blir bedt om det og vrir ting for at folk ikke skal mene vondt om dem. Jeg har selv snakket med dem og har da fått merke såpass.

Til dere som kritiserer Larsen syns jeg det blir stikk motsatt. Er nå heller dere som er destruktive og det som er, værtfall når dere ikke greier å ta kommentarer om han som person over Private meldinger så ikke alt av tråder blir komplett av tema. Det er helt på trynet og komme med at han er konstant destruktiv, han kommer i værtfall med meninger. Og når det kommer til å være destruktiv har jeg sett værre poster av andre folk på dette forumet, uten å nevne kallenavn eller navn.

Slutt å være usakelige og diskuter det trådene faktisk handler om! Om dere har noe imot herr Larsen som person foreslår jeg at dere kan vise god folkeskikk og enten ta dette privat eller ikke si noe i det heletatt, om jeg skulle reagert slik som dere hele tiden på ting, hadde jeg vel antageligvis vært bannet fra alt av seriøse fora, og sikkert de useriøse i tillegg!

Angående å bruke "Kjære Roger Larsen!" som overskrift i en slik post, er det unødvendig med dobbelbetydninger og det som er. Dette forumet trenger at folk for advarsler etter utsagn og et reglement som skal følges og evt. moderatorer.

Om dere absolutt skal diskutere Larsens måte å uttrykke seg på og hans person foreslår jeg at dette gjøres i en ny tråd, og at dere husker at å skrive leserinnlegg og å være aktiv på et forum ligger på linje med hva som helst annet av evt. aktiviteter.

Til de som driver forumet beklager jeg for langt og usakelig innlegg (- det øverste avsnittet..), men det er måte på hva jeg gidder og sitte å se på.

EDIT: Bare for å ha nevnt det, tatt fra forumets retningslinjer:

-Hold deg til emnet. Ikke skift tema mitt i en tråd.

-Trakassering av meddebattanter. Vi forventer at du behandler andre debattanter med respekt. Diskuter sak, ikke person
!

************************

Kan ikke nettredaksjonen retningslinjene ? Men det er nok ANONYME BREV om byens politiske elite de ikke liker, angrep på de politiske voktere (valgkveget) er det nok ikke så nøye med. Og så får man jo fjør i hatten fra RÅDHUSET når man "glemmer" sine egne retningslinjer ... (sånn innimellom).

Roger Larsen.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls