Friday, October 26, 2007

Lover? Regler? Pøhh .. de er for alle andre de.

Vyrde Lesar.

I Sarpsborg gikk toget, og noen ønsket seg at skolen ikke skulle få råd til å flytte. Ehhh .... og noen er mot fredning av Alvimlandet (lover og regler skal jo bare følges av VALGKVEGET). Ehhh ... og som vanlig : FORFALL

ELDORADOMYTEN (skrevet av en liten gutt)

Det var en gang en gruppe mennesker som dro til Sør Afrika for å prøve å finne eldorado. Det var for 8 år siden i år 2029.
De hadde nettopp slått opp leiren da det begynte å regne.
Men en gruppe på fem menn hadde valgt å gå for seg selv.
De het: Jak, Pål, Roger, Chris og meg, Brian. Jak og Pål var brødre og bestevenner. Jak var liten og kraftig bygd mens Pål var høy og kjapp. Roger var sterk og kraftig han kunne lage ting ut av ingenting. Chris var ung, bare 25 år og enda under opplæring, han var bombespesialist med 5 års utanning

Klokka var 23.02 da vi hadde slått opp teltene. Alle unntatt Jak hadde lagt seg, han hadde babla om at vi ikke måtte gå ned i dalen siden vi så 32 mennesker hengende i et tre. Det hadde nok satt ett støkk i oss, men vi sa bare at vi måtte gå videre. Han la seg til å sove klokka 00.23. Vi sto opp klokka 07.23 og slo ned teltene. Vi hadde gått i 4 timer da vi tok en pause. Da det hadde gått en stund sa jeg :”vi deler oss i grupper og er tilbakke om 1 time. Jeg tar Chris, Jak ,Pål og Roger dere går sammen”. Jeg slengte geværet over skuldra og tok mascheten i hånda.
Vi begynte å gå. Vi hadde gått en god stund. Da hørte jeg at
Chris ropte på meg. Jeg listet meg bort, og så gjennom buskene han satt på knær foran. år jeg så ned skråningen så jeg et Maya rike. Vi la igjen en sporingsboks så vi kunne komme hit flere ganger. Da vi kom tilbake hadde de andre venta lenge.
Kvelden kom og vi gikk og la oss. Da jeg våkna vekka jeg de andre. Vi merka at Pål var borte, så vi løp til busken ved siden av Mayariket. Da vi så ned, så vi Pål. Han var bundet til en påle. Mange mayaer danset rundt han. Mayaindianeren med den store maska holdt en kniv i hånda. Da de skulle stikke kniven inn i hjertet hans, hoppet Jak ut av buska å skjøt indianeren. De andre skjøt etter indianerne som flyktet
Det var en hule ved Mayariket. Da vi hadde gått ned i hula fant vi gull og edelstener. Vi tok det vi greide å bære. Så dro vi hjem og fortalte ingen hva som hadde hendt. Derfor ble det hetende Eldoradomyten.

En flink tenåring in spe.

Roger Larsen.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls