Tuesday, August 12, 2008

Hukkers....

Vyrde Lesar.

I Sarpsborg, vel hukkers.

For mange år siden, 69/70 kjøpte jeg en motorsykkel, det var en Triumph, 500 kubikk, tosylindra SpeedTwin og den var svart og turkis og jeg kjøpte den på Ise av han Reidar. Den stod i gården på Tindlund, og en dag ble den døtta bort i gården til han Gunnar Sten. Der stod den da, i gården til han John og ho Else og lakk olje, helt til han Gunnar Sten bytta den bort i en gammel ammerikaner som ble brukt som russebil (St. Jokkatorrek!) i 72 (søk på sarperussen72 på YouTube og se styret, toget og bilen!). På leting etter denne sykkelen har jeg oppdaget at det er en til som leter etter den samme sykkelen, han heter Arvid og eide sykkelen tidlig på 60tallet, og han stiller selvsagt først i køæ.

Det var han Arne Bergdal, som da het Martinsen, og som nå er arkitekt og tegner hus, som tok over Triumphen, men han fikk den ente til å gå og mener han bytta den videre i en annen bil, men han husær ikke til hvem. Kan det være noen andre som husker denne sykkelen, som kjente han Arne eller han som bytta til seg sykkelen? Han Arvid og jeg har har letæ etter’n i årevis! Om den er kjørt på fyllinga, eller ombygd til shopper eller solgt til England, har egentlig ingenting å si, da det hadde vært greit for’n Arvid (jeg lar han ta helt over) å kunne legge detta på is (om sykkelen er gått hjem til sykkelriket) eller å fortsette å lete om det fortsatt er håp i hangande snøre. Ta gjerne kontakt meg undertegnede på 99785221 eller rhlarsen@online.no om du vet noe om sykkelens endelikt!

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls