Friday, April 20, 2007

Kultur er pølsevev ?

Vyrde Lesar.

I knekte de LANDEKROA. Det fordi svensktoppar ikke er kultur, men Jazz og Blues og annet finfolk fra Ammerika slipper vel tilogmed skatt de, fordi "festivalene" i Norge er så veldig kultur æsse.

Vi, årntlige folk, har alltid spist pølser, vi boller oss og spiser ente rå fisk (det er for katter) og øl skal være gøtt, ente spennede. Stasministern liker kaldt øl sier han, men han har vel ikke drekt det siden han som tenåring tok et par trekk fra en joint sammen med xporten.

Og se på denne pølseklovnen : Pølse UTEN REKESALAT OG KEPPSUPP !! HÆÆÆÆÆ ?????


Ja, ja ...

Men denne utstillingen på Borregaardsyssel bør vi kære oss på. Det ser spennende ut. Veldig spennende. Det hadde vært morro å stille ut all "sykehuskunsten" her. Liv snakka om den. Enkefrue overlege Strand. Hun er desverre død. jeg var fryktelig glad i henne, og hun delte sorger og gleder med meg, når jeg stoppa opp på min vei mot De Store Skoger. En sjarmerende kvirrevittdame som nok var ensom, man blir det når man overlever omtrent hele sin egen generasjon, men så ungdommelig og spretten til sinns. Hun sjarmerte meg i senk med sin åpenhet og varme. Ja, ja ... tiden går.



Roger Larsen.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls