Tuesday, April 03, 2007

Fotografer, de siste dagers hellige.

Vyrde Lesar.



Gratulerer med dagen (Jarl M. Andersen). 50 år i år.

Som presang lover jeg på tro og ære at jeg skal slåss for "ekte" bilder i SA til jeg ikke gidder å skrive leserinnlegg lenger. ANB-foto av en politibil som illustrasjon på omtrent ethvert brekk i Sarp, er en hån mot abbonnentene, mot Sarpsborg og mot dere fotografer. Og det er en totalt misforstått politikk for blekka. Man sparer kanskje noe fattigslie ører, men skal blekka overleve, så er lokale bilder det viktigste våpen.

Min første var en Ftb som jeg kjøpte i 66 etter å ha jobba 5 uker i sommerferien på KPS. Den kosta en formue, mellom 1000 og 1500 kroner. Så ble den stjælt i Bergen, og jeg kjøpte en ny Canon, den første elektroniske, det var bare dritt og jeg foretrekker fortsatt manuelle kamera, selv om jeg ikke har noen nå. De veide mye, men men bare lyden av lukkern ...

Roger Larsen

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls