Tuesday, December 12, 2006

Dobbeltmoral.

Vyrde Lesar.

I er folket lei at ledere i bedrifter som går godt belønnes godt. Da er det noe annet med de som vinner LOTTO. For det kan jo skje alle (og da slipper vi å være misunnelige for det kan bli min tur neste gang uten at jeg bør stå på døgnet rundt å greier).

Fredsprisen er delt ut. Til Muhammad Yunus og Grameen Telecom, som TELENOR (teknologibremsen og pensjonistflåeren) har en intensjonsavtale de ikke vil holde med. Den RødGrønne regjering vil ikke gripe inn, da dette er ting de største eierne må bestemme sjøl. Hvorfor var det annerledes i UNION montro ? HMMMM ... Åjja - hvite mennesker er bedre enn brune ... eller ... hmmmm .... (Sjøl mener jeg at TRADE not AID er skoleeksempler på vellykket u-hjelp, men så er jo ikke jeg politiker).

Ellers så skal oljepengene (Statens Pensjonsfond, Utland) ikke investeres i tvilsomme bedrifter. Som feks Wal Mart (en stor butikkjede) og bæng-bæng bedrifter. Unntak er der slemme bedriftene (spesiellt bæng-bæng bedrifter) som feks KONGSBERG VÅPENFABRIKK (eller hva de nå heter) selger bæng-bæng (eller DØD) til. Så vi skal/skal ikke samarbeide med slemme bedrifter. Hmmm .... Kanskje de slemme bæng-bæng bedriftene bare bomber utlendinger ? Eller lager snille bomber ?

Joss, joss - er det rart at polikere gjør meg kvælm ?

Roger Larsen

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls