Saturday, December 30, 2006

Mye rart om man leter

Vyrde Lesar.

I Sarpsborg har en Frper driti på draget. Ingen fingerspitzgefuhl her, men om man tar seg en tur innom byens frimerkebutikker, så finner man sikkert Hitlermerker i tusentall ?

Sjøl kjøpte jeg ei brukt klokke med bilde av kong Haakon påmontert der viserne skal være, da jeg kom hjem og så nøyere etter, viste det seg at klokka var den tyske ørn, nazisymbolet. Og hvor jeg kjøpte den ? På Fretex ...

Men det er mange samlere av slike gjenstander (jeg går ut i fra at statuen er fra 1933 - 45), i Bergen en hel butikk (med alle krigsgrener og alle land). På internett og på andre websider selges dette daglig, så egentlig er det en liten promp i sivet .. eller Frrrrrpp som det lyder nå nøffen promper.

Dette er ting jegb har funnet, ja tilogmed et takkebrev fa Quisling (takker for bursjdagshilsen) fant jeg engang. Jeg la ut bilde her på bloggen, og jommen fikk jeg henvendelser fra utlandet om jeg var intrisert i å selge. Men siden penger ikke intriserer meg, sa jeg nei takk og farvel. Det er både litt merkelige og helt vanlige folk som samler på slike gjenstander.




Roger Larsen
Posted by Picasa

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls