Friday, July 28, 2006

Moss, Moss, Moss.

Vyrde Lesar.

Jeg var en tur i Moss (på Jeløya, denne vulkanske halvøy ute i Oslofjorden) i går. Parkerte på en liten plass ved Televerkets gamle antennestasjon, og fant stien som skulle føre meg til Galleri F15. Det var ingen fin tur. Den delen av stien som gikk langs stranda var preget av dårlig vedlikehold, dvs søppel og dritt, og Kyststiens stier var lite brukt og preget av det. Men sååååå mye spennende stein, for de som synes stein er spennende da. I alle farger, fasonger, størrelser,... Men stiopplevelsen var mye okkemojj for lite ull. Skal du gå, ta med kart, det er mange stier på kryssogtvers i de Jeløyske skoger. Neste gang stopper jeg på Mossesida, der er det også en parkeringsplass, og beveger meg derfra gjennom de gule åkre og grønne bondeprodusenter. kanskje det blir en tur til den andre "kunstnerkolonien" også. Den som ligger litt mer tilbaketrukket enn "F15".

Det er vakkert der ute, bollæne er gode, kaffen likeså og det er gratis aviser i kafeen. Kringla er heimsins god, men en sånn kaloribombe at den holder jeg meg vekke i fra. Det samme med boller med melis. Boller in natura er best !

Etter en laaang tur i nærmere 40grader, hoppet jeg over utstillingen, som jo er retroperspektiv. Og ble meget skuffa over at det ikke lenger solgtes dingsebomser i butikken, kun bøker og smykker og kunst. Man skal være veldig glad i smykker om man handler der, desverre, det er dyrt og ikke noe spesiellt. Ingen WOW faktor...




Posted by Picasa

Roger Larsen

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls