Wednesday, July 26, 2006

SA - LO - HIØ

Vyrde Lesar.

I ser det ut til at begrepet "entusiasme" har fått nytt innhold.

((100/1500000)*44000) = 2,93333% av LO-medlemmene engasjerte seg i en sak og dundrende suksess ! Hvem var disse 2.93 prosentene i : (var de utkallt ?)

alder
verv i LO
hvor bor de
kjønn
etc
etc

Jeg minnes svakt at jeg sendte inn et svar, men jeg minnes også svakt at skjemaet som skulle brukes var merkelig, vanskelig og rart.

Jeg er organisert i LO, jeg har vært tillitsvalgt både her og der (ikke så populær blandt SVerne i El@It - jeg er nok for ærlig, ikke ville jeg bruke bestikkelsesbonuspoengkort og jeg ville bruke penger på opplysningsarbeid, lære folk å utdanne SEG SELV med kveldskurs, brevkurs -- selv var jeg i gang med jus da jeg fikk sparken fra EDB, og ble nektet av AETAT å fortsette - uff) og oppdaget ganske raskt en merkelig kultur blandt de upperste. Den første jeg traff lærte meg å stjele brus fra kurshotellet, da han så hvor overrasket jeg ble, påstod han at han hadde en avtale med hotellet : han kunne stjele så mye brus han ville !!!

Neste mann fixet og trixet med lån fra fagforeningen, og da han ble tatt (og sparket som tillitsvalgt), påstod han at slik gjorde alle.

Det var i sannhet en merkelig gjeng som kun tenkte på seg selv, ikke leste de DN, Nationen, Dagsavisen, Fiskaren eller Vårt Land, men DAGBLADET (!!!!!!), ikke visste de noe om skoleverket, høyskoler eller universitet, og misunnelsen TØT fram overalt. Egentlig så var mange (ikke alle) en gjeng med tapere som var parkert i jobben (de kom seg ikke oppover selv i TELEVERKET), og ville kompensere med verv i Fageforeningen. Merkelige folk.

Nå er lederne maktglade AKPere fra 70tallet, som fortsatt er AKPere (husker dere ovner og champingioner ?). På ferie på Kuba, nei til alt og ihvertfall nei til nytenking og framgang.

LEVE UNNION !!!
NEI TIL SALG AV ORKLA MEDIA !!!

Dække lett. Og jeg var i fredrikstad i går, bryggepromenade, nydelig gågate, cafeer, folkevrimmel, båtær på klukkende bølger .. legg Høyskolen til Værste og ikke på et jorde på Grålum. (Vil man ikke ha en revitalisering av Sarpsborg sentrum ved å legge skolen til EPA-kvarteret, så bør man for studentene sin skyld, la fredrikstad få høyskolen).

Roger Larsen

Himlens port ?



Ps : Siste skatteløfte = skatt på "gevinst" ved salg av bolig. Men stiger ikke alle boliger i pris da, skal man få tilbake "gevinsten" når man kjøper noe nytt ? Eller er det sånn at man selger og så må man kjøpe noe mindre, da staten tar gevinsten fra en ?

2 comments:

Anonymous said...

Er det en ting fagforeningene ikke har forstått, så er det at det beste du kan gi en person er kunnskap. Men isteden selger de et konsept om at så lenge du stemmer på oss (sosialistene) og er med i fagforeningen, så skal du få sikkerhet. En sikkerhet som disse ikke klarer å fremskaffe i det globale samfunnet.

Isteden for å redde Union burde de brukt penger på å videreutdanne arbeiderene.

Skal Norge overleve i det globale markedet så må vi være smidig og ta til oss ny kunnskap. Venstresiden har forlengst utspilt sin rolle her.

Roger Larsen said...

Enig, men det var viktigere å finne noe galt (musesyke) enn å sørge for åt folk videreutdanna seg. Kurs skulle kun være i forhandlingsrett og andre "fagforeningslover". Vel og bra det, men det styrker ikke din stilling på arbeidsmarkedet. Ang musesyke - jeg foreslo å kjøpe inn slike trimmere man klemmer på, men nei, det var erstatninger man var ute etter ?

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls