Saturday, May 12, 2007

Har DU bretta melkekartongen din ?

Vyrde Lesar.

I Sarpsborg får vi besøk av fintfolk. Det er bra, man kan være kunstner (både forfatter og maler og eventyrforteller) selvom man har eller er gift inn i en familie med blått blod. De kritiske røstene leser Dagbladet (og vi ser hvordan det går med de). Stå på Ari.

Jeg har kommet til at jeg er ufattelig dom. Tenke seg til følgende : Ifølge statsminister (og omtrent alle andre politikkere) går verden til helvete pga vårs på første klasse. Allikevel stopper ikke den RødGrønne regjering flyplassen på Rygge (har DU bretta melkekartongen din ?)(fly er de absolutt værste forurenserne pr personkilometer og legger søpla der den gjør mest skade - i nærmiljøet på Rygge (fra nå av kallt helvete) og i himmelen), de fortsetter å belønne de som flyr med billig - taxfree - dop (og nikotinprodukter og sukkerprodukter og dolce gabbanna og dior og slikt vi VIRKELIG trenger)(har DU bretta melkekartongen din ?). I tilleg lar de ferjene - fyllefestene - mellom Norge og det store utland gå meningsløst fram og tilbake for at folk skal få kjøptbillig - taxfree - dop (og nikotinprodukter og sukkerprodukter og dolce gabbanna og dior og slikt vi VIRKELIG trenger)(har DU bretta melkekartongen din ?)

Det blir en del billestøy ved 10xforstørrelse på FUJIEN, men nå skal jeg prøve meg på CCD-RAW i dag (har problemer med å finne redigeringsprogram til dette formatet), bildene blir 10mb med dette formatet, men når jeg gjør de om til TIF blir de 25mb. Både RAW og TIFF er losless compression, og ikke slik som JPEG ol. Man lærer så lenge man lever, men her i knotten min går det ikke så fort æsse ....

På den annen side - hva skal jeg med TIF og RAWfiler egentlig .....

Roger Larsen

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls