Friday, June 08, 2007

Dikkusjon.

Vyrde Lesar.


Frå Glengshølen

Debatt i e-SAblekka :
I Sarpsborg skal kommunen gi bort ei tomt til 25millioner. Mer om det senere, men en liten håndsrekning til byens ungdom ? NÅWW WEI !

Marie Mathisen tirsdag 5. juni kl 15:
Vi har faktisk fleipet litt om å okkupere selve rådhuset, for å understreke en mening.

André Altier onsdag 6. juni kl 12
Helt greit at dere vil ha et ungdomshus, men tviler sterkt på at kommunen tillater et selvstyrt “hus”, et lite forslag.. Prøv heller å gå til kommunen med ønske om å få et “kulturhus” ala rockehuset i Halden.. Tror det konseptet der fungerer veldig bra og undommene som er der virker veldig fornøyde selv om det ikke er selvstyrt…

link av Marie Mathisen onsdag 6. juni kl 21
Vel, vi HAR ungdomshus som kommunen styrer og driver, det er da grunner til at vi vil ha et som er selvstyrt.

André Altier onsdag 6. juni kl 23
Hva er grunnene til at dere vil ha et selvstyrt hus da? Tviler som sagt på at dere noen gang kommer til å få det av Sarpsborg kommune, regner med at argumentene er noe sånn som: ikke plass, ikke råd, vil ikke ha et nytt Blitz hus.. OSV.. Sier ikke at jeg er imot ett nytt ungdomshus, men det må da kunne gå ann å kompromissere litt ikke bare være helt firkantet på att det MÅ være totalt selvstyrt..

Marie Mathisen
Vi har sagt at vi kan gå med på kompromisser, som at en voksen åpner og stenger det eller er lett tilgjengelig7oppholder seg der. Det vi ber om er ast det ellers er selvstyrt. Og om en faktisk setter seg inn i Blitz sin side av sakene som har kommet opp i avisene alle disse år og ikke bare politikernes og polities side, så er det faktisk ikke bare “dritt” som mange tror. De har en haug hus som står tomme og har gjort det lenge, og sikkert fortsetter med det til de selges eller rives. Koster dem ikke fem flate øre, vi ber ikke om startkapital en gang. Om du går inn på “Olavsborga.net” og videre på “Om Borga” evt. på min hjemmeside og på linken i venstre kolonne som heter “Borga” så ser du grunnene, og flere er det.

André Altier
En ting bør du vel ha ganske klart for deg, jeg er en av de ikke alt for mange som faktisk støtter Blitz, det er vel ikke uten grunn at jeg fikk folk til å henge opp plakater for Pønk i Parken der.. Jeg sa ingenting om at jeg ikke likte Blitz, gjorde jeg vel?? Jeg er stor tillhenger av steder som Blitz, Uffa, Unger`n (som desverre ble revet) osv. Om du hadde lest innlegget mitt så var det det jeg regnet med att var argumentene dere fikk MOT å lage ett nytt ungdomshus.. Men for all del, med ett kompromiss så tror jeg nok dette kan løse seg.. (Hva med å f.eks foreslå gamle spiker`n i sannesund, bomberom som engang var ungdomsklubb).. LYKKE TIL!

Marie Mathisen
Jeg forstod fint hva du mente, de nevnte ikke Blitz en gang, faktisk kom de med få gode argumenter, jeg bare svarte på den måten for å ikke få typisk “politikerreaksjon” om Blitz senere, men ser innlegget mitt kan mistolkes nå. :) VI har ærlig talt ikke lyst til å foreslå noe mer for dem, fordi de ganske rett ut avfeide oss på det møtet vi hadde i begynnelsen av Mai. Takk for støtten, den trenger vi.

Roger Larsen
Nå gir kommunen bort ei tomt til 25millioner nede på Grålum. Til Vitensenter og kammeratene sine.

Det er vel det samme som å si ÆDDÆ BÆDDÆ til ungdommen det. Akkurat som de gjorde på Valaskjold….

Men om dere får 100 eller 200 eller 600 ungdommer til å stryke – kumulere – stemme LIKT ved neste kommunevalg, så kanskje. Spør feks Venstre eller Frp eller Høyre om de vil støtte dere i et eget hus, og så stemmer dere taktisk. Få med mamma og pappa også. Jeg lover å stemme sånn som dere sier om dere starter en VALGAKSJON. Gå fra dør til dør, legg fram saken for de voksene på en sakelig og redelig måte (vi vil ikke være klienter, vi vil lære åssen det er å leve i virkeligheten, vi vil gjøre noe for den uorganiserte ungdommen, vi vil ta ansvar, vi vil ikke ha sossionomer tredd nedover øra, vi ….)

Men pass dere for de som styrer nå, AP og SV og Senterpartiet og ….

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls