Wednesday, March 10, 2010

Vi har ingen strategi. Eller "Hele landet i bruk" som man sier.

Vyrde Lesar.

I Sarpsborg betyr muligens ikke ALLE alle (men noen), det samme prinsippet har de i den rødGrønne regjering. Alle pengene i oljefondet, betyr ikke alle pengene i oljefondet.

Julij Kvitsinskij er død, men da han ikke var det, var han også viseutenriksminister : (fra tanta)«Det første jeg gjorde, som en god byråkrat, var å be min assistent bringe mappen med vår Tysklands-strategi. Han ble lenge borte. Så kom han tilbake, ristet på hodet og sa «kamerat viseutenriksminister, vi har ingen Tysklands-strategi»»

Tenk om det blir regjeringsskifte :

Bring meg mappen med vår jernbane-strategi. Byråktaten rister på hodet og sier «minister, vi har ingen jernbane-strategi»»

Bring meg mappen med vår vei-strategi. Byråktaten rister på hodet og sier «minister, vi har ingen vei-strategi»»

Bring meg mappen med vår sykehus-strategi. Byråktaten rister på hodet og sier «minister, vi har ingen sykehus-strategi»»

Bring meg mappen med vår skole-strategi. Byråktaten rister på hodet og sier «minister, vi har ingen skole-strategi»»

Bring meg mappen med vår forsvars-strategi. Byråktaten rister på hodet og sier «minister, vi har ingen forsvars-strategi»»

Bring meg mappen med vår politi-strategi. Byråktaten rister på hodet og sier «minister, vi har ingen politi-strategi»»

Bring meg mappen med vår vedlikehold-strategi. Byråktaten rister på hodet og sier «minister, vi har ingen vedlikehold-strategi»»

.
.
.

"Hva har vi da", spør ministeren. "Ingenting" svarer byråkraten, men vi pleier å LEGGE PÅ SKATTEN!

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls