Monday, May 08, 2006

Tyristelle og gjerrigknarker!

Vyrde Lesar.

I er det noen som sier : formann men ikke stasminister. Sjøl er jeg usikker. Partiet har utradisjonelle løsninger, men vil de få de gjennomført? Kulturintriserte stemmer neppe Frp (men det er ikke så mange som går på teater, Opera og i museer), bønder stemmer ikke Frp, redaktører stemmer ikke Frp ... men vi er et utradisjonellt land, vi har oljepenger, men bruker alle på å opprettholde en gammeldags, reaksjonær og extrem dyr primærnæring. Vi får se. Og det vi ser nå er at andre "oljenasjoner" rasler med sablene, Iran, Russland, Nigeria og Venezuela strammer demokratiets belterem. Og oljeprisene stiger. Og de stiger og de stiger ... dette er selvsagt noe alle vet : en (tilsynelatende eller reell) usikker verdenssituasjon = høyere oljepriser.

Norge gjennomsyres av "gjerriknark-turisme".

Utenlandske turister legger lite kroner igjen. Men det er vel fordi vi har priset oss ut av markedet det! Det første turistene møter er bompenger, så er det bompenger og så er det bompenger og da har de kjørt 15 mil. Så må de betale 125 spenn for en svidd snitzel pyntet med appelsin og salat og 125 spenn for en svidd rødspette pyntet med appelsin og salat og 75 spenn for en øl og ... det er ikke sånn i Sverige nemlig .. ikke i Danmark heller og ikke i Tyskland heller og ikke i .....

Og skal man parkere så koster det rappt en hundrings om man skal se på den bemosede Borregarrdsyssel (for det de ville se - Greåker fort der bestefar var - er nedlagt, avstengt, nedbyggd og rasert) 30-40-50 kroner for en kaffe med en liten usmakelig masseprodusert mandelkake ... det er kanskje ikke så rart at de har med seg det meste?

Roger Larsen

2 comments:

Anonymous said...

Jeg kommer til å stemme Venstre. Jeg mener de har den beste politikken, men de vil aldri ha nok makt til å gjennomføre det meste.

Jeg håper derfor at FRP får makten og Venstre kan positivt influere FRP. FRP er det ENESTE partiet som både har 1) VILJE og 2) MULIGHET til å reformere dette landet her. Og er det noe vi trenger så er det en skikklig reformasjon på mange områder.

Jeg frykter ikke FRP, jeg frykter mer at ingen kommer til å rydde opp i norsk politikk. Det eneste som jeg ikke liker med FRP er populismen, som jeg håper de snart legger fra seg, og satser mer på liberalismen.

Men man må også huske at populismen og den suksess er det tegn på at det norske folk har blitt ignorert av politikerne i mange år.

Roger Larsen said...

Venstre er et bra parti ..

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls