Monday, February 19, 2007

16mill

Vyrde Lesar.

I skal det nå selges en hytte til 16 000 000. Med 5%% (promille) eiendomsskatt er det 80000 pr år. Siden arveskatten blir ca 20 % på en slik eiendom, vil alle uansett om de er rike eller ikke, fattig som rik og også de svakeste i samfunnet, være nødt til å betale ca 3 200 000 i skatt om de vil overta eiendommen som har vært i familien i generasjoner. Og da MÅ de nok selge, og det er vel det de rødgrønne vil ? At de rike skal ha alle kremeiendommene ?

Stao, pao skatteleggere. Det er mer å hente på diselbiler !!!

Roger Larsen

og en reprise på KVARME (biskopen i Oslo)

Jeg vet om en bisp
han vekker min harme.
Hans ord gir et gisp
hans navn det er Kvarme
Han sier at homser
er egentlig syke.
Burde han bes
om å reise og ryke ?

Og hvordan var det
med Jesus igjen ?
Spaserte han ei rundt
kun omgitt av menn ?
Og muligens er jeg langt
utpå jorde
Men de kvinner han så
Var hans mor -
og en hore?

Hva homser og lesper
i lønnkamre gjør.
Er noe vår bisp
ikke vil eller tør
Men det kan jo hende,
det er ei no vi vet
det er der de deler
sin Kjærlighet ...

Så spørsmålet bliver
Hva vil Jesus ha gjort ?
”Min Gud, skal jeg lukke opp
himmelens port ? ”
Og Gud, ja han smiler
trygt i sitt skjegg
Han føler seg ikke
stilt opp mot en vegg.

”Gjør ei som Kvarme,
men slipp alle herinn.
Gi de litt varme
(og kanskje litt gin).
Jeg tror min disippel
Kvarme tar feil.
For på menneskets sjeler
han har ikke peil.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls