Saturday, July 07, 2007

TørjTerje

Vyrde Lesar.

I Sarpsborg har TørjTerje sett seg lei på undertegnede. I et leserinnlegg i SAblekka synes han at alt er tristogleit.



Her er svaret :

Midlertidige løsninger på Tørje Terje? Det var bra, for nå har det sett ille ut lenge, midlertidig i mange år egentlig. Akkurat som på baksida av varehuset(stønn). Der ser det ut som om vinduene har grå stær. Kan du ikke snakke litt med Vinmonopolet, Mega og de andre som har vinduer her da Terje ? Og for å snakke om å stå opp på feil fot om morran : Hvilken fot stod du opp på da du slengte ut de to eldre herrene som satt og solgte batterier og høreapparatslanger i varehuset ditt da Nickolaysen? De satt for hørselforeningen i Sarpsborg hver mandag, og de var i veien for deg ? De konkurrerte med Claes Ohlsson, var det sånn? Det var positivt gjort du ! Du er en positiv herremann du gett ! Jeg synes du skal vise din storhet jeg Nickolaysen og invitere herrene tilbake !!! Ta det inn over deg .... Hva tror du folk synes om sånnt ?

Jeg vil også ha kulturhus i Sarpsborg, men i motsetning til TørjTerje vil jeg ha det nærmere Østre bydel, i Epabyggområdet. Der, i kulturkvartalet, bør man også legge biblioteket, vinmonopolet og posten, kinoen er her fra før. Det er noen som tenker på HELE byen, ikke bare på Tørje og seg sjøl. Du vil jo rive det historiske bygget Matstova, og bygge butikk for Kapp Ahl du, om jeg ikke husker feil. Forskjellen på meg og deg er at du kan ringe til kammeratene dine i Rådhuset og så pusser de opp Tørje for deg. Østre bydel, nei, døm får klare seg sjøl døm, akkurat som Gågata. Båndene mellom enkelte kapitalister og deler av det politiske miljøet her i byen ser ut til å være tette og usunne. Kommunens eiendomssjef Arnt Pettersen vil grave ned høyspentkablene som går over verdifulle tomter på Grålum. Til det er han villig til å bruke mellom 12 og 18 millioner kroner, men valgkveget på Årum, nei de kan bare ha det så bra de. Ja, det er forskjell på Kapitalister og vanlige følk gett.

Er du stolt av å ha kasta ut de eldre herrene forresten ? Hørselhjelpere kalles de, de hjelper eldre med høreapparatene sine, skifter batterier, slanger og rengjør apperatene. Hørte jeg ordet positiv ? Du er for øvrig en av mange som kjefter på meg i SAblekka nå. Det nærmer seg valg og dere er vel utkallt av partikameratene på Rådhustoppen? På den annen side får jeg mange kjekke telefoner og mange banker på døra for å hilse på, så det går opp i opp det, jeg ønsker alle velkommen jeg, selv de som ikke kommer for å handle (det er ikke alle som bare tenker på penger, penger, penger og å selge dritt fra Kina). Og bare for å få sagt det : Om jeg fikk velge så ville jeg valgt å bruke penger på enerom på sykehjem (vi er omtrent dårligst i Norge på det), nedslitte veier, store nok skoler og blomster på Vartun sykehjem, fremfor parkeringshus foran Varehuset ditt, så pengebruken i Sarpsborg Kommune er vi uenig om. Men så er ikke jeg politiker da, jeg sitter ikke i Rådhuset, der må de jo som kjent prioritere det som er viktig!

Roger Larsen

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls