Thursday, March 13, 2008

Greåker

Vyrde Lesar.

I Sarpsborg skriver Ingrid Aune om Greåker i SA. Men SA har ente lagt det ut på nettet. Så jeg har sendt henne en mail.

Hællæ Ingrid.

Det var en pen måte å si det på ”Ikke alle ombyggingene har vært like vellykkede”. Jeg liker understatementes og uttrykk med smell, men det triste er at du har så rett, så rett. Det triste er at når kommunen sier at de vil stille strengere krav til bygningsutformingen, så er det så altfor sent ute. Dette, raseringen av greåker sentrum, har da vært synlig i snart TO desennier. Ikke engang en planke til pavvliongen her de tatt seg råd til (denne hadde for øvrig samme utseende som musikkpavvlijongen i Kulås i sin tid), pavvliongen råtnær på rot. Når det gjelder skolen (jeg gikk her i 6 år), så er det trist at de ikke ser at hele skoleområdet burde vært fredet, i dag er det et fredet hus, omgitt av en parkeringsplass.

Jeg slår det fast : 109senteret drepte Greåker som Tragedien på Sandtorget vil ta rotta på Gågata. Så er spørsmålet : Er dette villet eller vet de rettogslett ikke hva de driver med. Uansett svar så er svaret like trist!:-(

:-)roger – som spiste halve frøbrød, kjøpte matchbox biler, gikk på skole, fisket med bulle i båthavna, heia på greåker, tisset på greåkertoalettet, gikk til både rombær’n og Ihlebekk, , kjøpte Illustrerte klassikere hos han petter, bøker hos ingrid brønn (hvorfor gå over bekken etter vann, når du har ingrig brønn på greåker), gikk i 2 maitog (1 og 17), så flagget med hammer og sig vaie ved losejen, handlet hos per fiskær’n, to brett takk (sevelat) hos marussen, klipte meg hos Andersen (og han kjell klipper meg enda), gikk på kino, så lille grete, lekte nede i festningen ……………

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls