Sunday, August 27, 2006

Olje (nei strøm) er for dyrt ! Og et rimet rim

Vyrde Lesar.

I okker man i går som i dag over markedspriser på strøm. Åssen er det med olja vi produserer da, skal den selges for mindre enn markedspris den også ?

Et rim (starten på et rim)

Sosialsjefen han fortalte oss om
Sine satser og sine tilskudd....
Han sier at alle som opp til han kom


I tillegg får alle sin husleie dekket
Her har jeg ikke koden knekket
Men det kan bety at de som har spart
Ikke får penger, men er det så rart?

La oss følge opp, man får penger til strøm
Man trenger ei spare, det er som en drøm
For alle som strømmen selv ei betaler
Kan fyre med strøm, helt uten kvaler

Så skal man forsikres, og det koster jo penger
Og da er det enda mer penger, man trenger
Men kom hit til meg, sier sosialsjef Flemming
Hva skal du ha, jeg er ikke en slemming

Også har jeg mer jeg kan gi dere
Til ting vi kaller "også videre"
Det er en post vi tar i fra
Når man skal dra til Mallorca

Så legger vi sammen fireto
Og husleie fem store lapper (?)
Så kommer strømmen og sikkert er det
At i år den kronene tapper
Så til forsikring la oss si
En tusing i måneden går
Og noen visttnok enda mer får
Her regnestykket står :

4200 (det snart vistnok skal dobles)
5000 (dette skal til husleia kobles)
3000 (man skal jo fyre med strøm)
1000 (forsikringer går som en drøm)
2000 ("ogsåvidere" er jeg litt usikker på)
15200 (en lønn som for mange er i det blå!)

Og i køen, helt bakerst og aller sist
Sitter en utslitt pensjonist
Hun betaler sin strøm
Hun betaler vann for to (bygg om til villa - kommunen flirte og lo)
Hun betaler ekstra (hun har hus)for å bo
Hun får ei no gratis, har i livet sitt slitt
For å bygge opp det som kalles mitt og ditt

Roger Larsen

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls