Wednesday, April 07, 2010

Det norske jernbanenettet på tampen av sin levetid.

Vyrde Lesar.

I Sarpsborg er det veiene, skolene, de offentlige bygga, museene ...

"Forfallet skjer raskere enn det vi har forutsett. Det kan være slik at jernbanens infrastruktur er på tampen av sin levetid." sier sjefen for Jernbaneverket, Elisabeth Enger. Hun glemte å si : "GRUNNET TOTAL MANGEL PÅ VEDLIKEHOLD." Og løsningen? AHA!!! LYNTOG TIL SVALBARD!!! (jeg skulle vært sånn der politiker jeg alså, her serverer jeg jo løsningen på problemet, helt gratis! OG MED MANGE RØDE SNORER!!!!)

Om hun lurer på hvordan mangel på vedlikehold fungerer i praksis, kan hun komme til sarpsborg å se på restene av Valaskjold realskole. Og nå er Rådhusplassen her i sarpsborg så utrygg, at hadde jeg jobbet i rådhuset, ville jeg koblet inn AOF LO.

ALT FORFALLER NÅ, unntatt primærnæringa da, ulønnsomme hobbybønder er så viktige at staten bruker 20-30 milliarder i året på de, og de produserer kjøtt og andre varer, som er uselglige på det Europeiske markedet.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls