Wednesday, September 28, 2005

Hva leser jeg nå ?

Vyrde Lesar.

Jeg prøver å lese, men det er ikke lett, det går trått for tiden da Tinnitus har tatt litt rotta på meg, men jeg kommer sterkt tilbake.

Man sier at det er mulig å trene seg til å ikke høre tinnituss (øresuset eller ørebrølene), noe som er riktig. Går man på kino med tinnituss, tannverk, med vondt i knea eller leddgikt, så får man noen timer i hypnosetilstand.

Det hypnotiske medium, filmen, er deverre ute å rir om dagen, men filmen, lerrettets ånd, kommer sterkt tilbake. Muligens på en skjerm nær deg, hvem vet ?

Tilbake til det trykte ord :

Daphne du Maurier : Don't Look Now, ligger oppslått, mest på grunn av av novellen med det samme navn. Den ble filmatisert med Donald Sutherland og Julie Christie i hovedrollene, og er en film som kan anbefales. Litt spookey.

Edward P. Jones pulitzervinnende roman (2004): The Known World, tar jeg noen sider i daglig. Den omhandler det Amerikanske slaveri som institusjon, og er øyevekkende. Slaver hadde slaver, sorte hadde slaver, man eide sin slekt .. kort sagt et vindu inn i en verden jeg ikke kjenner til fra før.

Jennent Conant : Tuxedo Park, om en eksentrisk rik amerikaner som stod bak mye av det tekniske ved radaren og atombomben. To av de vktigste våpnene i den annen verdenskrig.

DBC Pierre : Vernon God Little, en bok nevnt som en av verdens 100 vidundre i 2003 (av GQ), men som har ligget oppslått på side 54 lenge, leeeenge. Noe som muligens skyldes min svake hukommelse, bøker med mange navn skaper problemer. I allefall noen av de.

Carlos Ruiz Zafon : The Shadow of the Wind en "krim", berømt, men comme ci, comme ca. Den ligger oppslått på 245, uten at jeg har hatt noen AHA opplevelse enda.

Sebastian Haffner : En tysk manns historie. Omhandler Tyskland mellom 1914 til 1933.

Det er fler, og fler enn ventet : Cuba (om bandittstaten), om Reagan (historie), og Jacqueline Kennedy (historie), De visste alt (om LO og avlyttinger), Kløverhuset i Bergen (100 år i 1952), om dyrking av urter (inne), en hel haug med lokalhistoriske bøker, alle bindene i Tune Historie, Rolvsøy bygdebok, Rakkestad bygdebok, Østfold bind 1, og massevis av småpampletter (dette skyldes at siden jeg for tiden har litt konsentrasjonsproblemer så leser jeg MYE lokalhistorie, da fester ihvertfall noe seg !), mye kulturhistorie, Norges historie bind 1 (Alnæs), Norges Kulturhistorie (bind 1), herregud .... jeg må sette meg ned å tømme lesebordet en dag, det ser ut til å være en grunn til at jeg leser sakte, jeg leser sakte i mange bøker .... puhhh

Det er få bilder om dagen, det skyldes at det er lite fotografering, se første avsnitt. Det samme med SAlternaTV, og Kurland radio.

Jeg HAR fått time hos Årnes, og skal nå be om en utredning av Tinnitussen. Måle høyde og frekvens, skænne skølten, dra på "Tinnituss kurs" osv. osv.

Roger Larsen

4 comments:

Anonymous said...

Det er redudans i tittelen på bloggen din.

Roger Larsen said...

KE ?

Anonymous said...

I'm from Barcelona !

Anonymous said...

Tune er jo en forstad til Sarsborg, en sovekommune. Skriv bare Sarpsborg så sier du like mye.

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls