Monday, September 12, 2005

TINNITUS

Vyrde Lesar.

Jeg har i mange år vært plaget av øresus, døgnet rundt. De siste åra har jeg våknet mellom 3 og 4 nesten daglig, og ikke fått sove igjen. Når man da aldri sovner før mellom 23 og 24 kan det bli knapt med søvn, men jeg har reddet meg med en middagshvil mellom 12 og 14. Ca en time om dagen. I tillegg sover jeg omtrent døgnet rundt et par dager i året.

AETAT har sendt meg på kurs, og tinnitussen har aldri skapt problemer for meg før. Da jeg jobbet begynte jeg arbeidsdagen mellom 5 og 6 (med min arbeidsgivers velsignelse), når jeg gikk på kurs som strakk seg over flere uker, fant vi en løsning.

AETAT Sarpsborg er desverre ikke løsningsorienteret, de er problemorientert. De nektet meg å gå fra kurset sånn ved 13 tiden, da jeg er omtrent utslått, for å gjøre meg ferdig hjemme, etter en times søvn. Jeg måtte ha sykemelding.

Det har jeg fått. Noen som har lyst til å ansette en senior med 50% sykemelding her ?!?

AETAT er forøvrig en merkelig institusjon. Da jeg jobbet tok jeg forvaltningsjus (på hobbybasis) som kveldsbasert datakurs. En samling i semesteret, i helgene, var det eneste som skulle til. De tvang meg til å slutte. Skulle jeg ha dagpenger : SLUTT !! NÅ !! Kveldskurs beregnet på folk i full jobb !!!

Jeg søkte på faglitterært forfatterkurs og ble nektet av AETAT Sarpsborg. Jeg klagde, og AETAT Sarpsborg skulle sjekke med direktoratet om det var "lovlig". Jeg fikk aldri noe svar fra AETAT, men selv sjekket jeg med kursholderne, og høyskolen i Vetfold kunne opplyse : Jodda, de hadde hatt langtidsledige på kurset de. Kveldskurs beregnet på folk i full jobb !!

Merkelig etat AETAT.

Roger Larsen

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls