Saturday, April 29, 2006

KAMERATER !

Kamerater !

Vi er på feil vei. Vi, det steinrike LO, kan ikke bevilge oss alle kulturpengene som skal deles ut i Sarpsborg. Selv om vi kjøpte oss ArbeiderPartiet, SV og (litt i hemmelighet) SP før valget, så går vi nå for langt. At vi, steinrike LO, vi er jo milliardærer, skal frata barn, ungdom, eldre (Gleng) og andre, alle kulturkronene som finnes i Sarpsborg, bør vi ikke stå inne for. Frihetspapiret ble ikke sett av SÅ mange at vi ikke kan unne barnehagebarn noe kulturkroner!

Vi har jo råd til Kubaturer : "Utgiftene bare på flyreisen, som gikk med Air France via Paris til Havanna, kom på 254115 kroner for hele delegasjonen. Reisen gikk på business class, som er regelen når LO-medarbeidere reiser på lange oversjøiske flyreiser. Ifølge LOs informasjonsrådgiver Martin Steen var billettprisen 28235 kroner."

Og OM vi skulle bestemme oss for å overse barn, ungdom, eldre (Gleng) og andre, så bør vi legge "Frihetspapiret" et annet sted enn til Borregaardsyssel Museum. ALLE kan se at museet bør stenges av, og hadde det vært en byggeplass så hadde vel politiet gjort det for lengst! Under råtnende tak med løs takstein spiser barn sin matpakke, under råtnende tak med løs takstein avbildes brudepar, under råtnende tak med løs takstein sitter folk og soler seg. Det er ikke lenge til noen får en takstein i hodet.

Stedet BØR STENGES ØYEBLIKKELIG! Og jeg gidder selvsagt ikke snakke om råtnende bygninger, knuste vinduer, vinduer gjenspikret med planker og papp, råtnede vegger ... På mange av bygningene står forresten navnene til noen av distriktets bedrifter. Vedlikeholder de sine maskiner, bygg og edb-anlegg like dårlig, så bør man skygge unna disse "sponsorene".
Det meldes for øvrig at Kyststien snart er klar til å betråkkes. Jeg gleder meg allerede, dette er bra saker Hansen og Holme. Og spesiellt spennende er det for folk med aner fra Sverige. Mine svenske aner fører meg fra Orust (Nøsund) til Udevalla (Fjell) til Berg (Iddefjorden), Thranesgate 47 i Sarpsborg, Greåkerdalen og Tindlund.

Roger Larsen

Ps. Her er "diktet".

Våre upperste de har flotte ambisjoner
de snakker om de store bygg (men ei om millioner)
alle kan vi sveve (litt) på himlens gratis skyer
det gjør forresten (i dag og nå) alle østfoldbyer
det rare er at alle har veldige visjoner
men det de ikke snakker om er kroner! kroner! kroner!
for byggene de koster vel, mer enn sykehjem
(ja jeg vet det, ja jeg vet det, nå var jeg nok litt slem)
men noen må jo spørre : Dette koster vel litt gryn
og hvem som skal betale, svever fortsatt over skyn
skal pengegrunker falle, fra himmelen som regn
det er nok ikke bare jeg, som setter ?(spørsmålstegn)

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls