Vyrde Lesar.
I Sarpsborg skriver store mantiø om korrupsjon. Bra vi ikke har slikt i Sarpsborg kommune. André steder drar folk på tur med utbyggere og til utlandet og ju neim it. Ordførern og rådmannen vår har vært i Ålesund med Spartas eiendomsutvikler, men det er helt noe annet og jeg er sikker på at SA har sjekket de uskyldige små ut av saken. Siden det var en invitasjon fra Sparta til utvalgte politikere så finner man helt sikkert invitasjonen i de offentlige papirer. For det er jo sjefene som har det overordnede ansvar !
Her er veiene Frekstad må bygge for å få bedre tilgang til E6. HOLD FINGRA FRA TUNE !!!
Og det er i dette høyspentområdet man skal bygge skole og idrettshall for barn ? Hvorfor er høyspent farlig på Årum, på Sotra i Hordaland (Bergen) hvor de forøvrig har lagt høyspenten i bakken, men ikke farlig for barn her ?
For å si det med MarxistValla : JENS !! SITT !!!!
Roger Larsen
Ps : Endelig noe positivt for Sarpsborg og for Østre. Så da blir spørsmålet : Viseframtørj eller kultur (Fløtt den, jæi likærn ente). Det skal væræ hyggelig på Tørje (kanskje man skulle forby bilparkeringa ?) og lage en festplass ?
4 comments:
Langt bedre kart enn det forrige. En vei fra Rolvsøysund til Veum ville gitt liten gevinst. Men det gjelder forsåvidt også veiene du nå har tegnet fra Veum til Solli og Årum til Vetatoppen.
Derimot er Skjeberg-Lisleby og Råde-Gressvik interessante veier. Å satse på disse gir kjapp Fredrikstad-adgang til E6 både nordfra og sørfra.
Drawbacket med en ny E6-adkomst via Greåkerdalen er at den først og fremst løser lokale Nedre Glomma-problemer. Den vil jo være en omvei for dem som skal til Fredrikstad både fra Oslo og Sverige. Men det virker altså som våre politikere er villig til å overse dette i sin iver etter å løse lokale problemer. "Alle" roper etter 4-felt gjennom Rolvsøy, og alle roper etter 4-felt fra E6 til Fredrikstad. Da er det fristende å presentere en vei på 11 km som "fasit" på begge disse ropene, framfor dine løsninger som fort blir 30-40 kilometer med vei, med desto større kostnad. Er vi mer enige nå?
Greåkerdalenveien er jo selvsagt til for science senteret, for badeland og for en eventuell skole og sykehus. Den har ingenting med Fredrikstads "tilgang" til E6 å gjøre, men skal være en hjelper til sprestisjeprosjektet "Jordet".
Det blir feil å si at Greåkerdalen-vei har ingenting med Fredrikstads tilgang til E6 å gjøre. Fredrikstad Industriforening har flagget at de ønsker firefelts-vei til E6 via Onsøy og Råde. FB har på lederplass tatt til orde for at Fredrikstads firefelts E6-tilgang i stedet bør gå via Greåker.
FB skriver: "For å slå to fluer i et smekk er det bedre å bygge ut riksveien fra Råbekken til Rolvsøysund bro til firefelts vei, og i tillegg etablere en rask tilførsel til E6 fra Greåker-området. En slik løsning vil også forkorte reisetiden mellom Fredrikstad og det fremtidige sykehuset på Kalnes. Disse planene vil kunne realiseres raskere enn en utbygging gjennom Onsøy og Råde og kunne tilpasses en bompengeløsning i Fredrikstad eller bedre: For hele Nedre Glomma-regionen."
Hele lederen her: http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060810/LEDER/108100001
Lederen har jeg lest, men for Sarpsborgs aller upperste er det tilgangen til Badeland, Sciensesenter, ev. skole og sykehus som er det viktigste.
Prestisjeprosjektet på Jordet er det som skal krone olførerens politiske testamente.
Greåkerdalens innbyggere bryr man seg ikke om, etter prinsippet "det går seg til".
Og jeg har tellt biler på 109 - dalen vil bli et støy, gass, lys og bilhelvete.
Post a Comment