Saturday, November 19, 2005

Jeg har fått BREV fra kommunen !!


Vyrde Lesar.

I har vi det gøy. Metermål og magemål hører fortiden til, jeg siterer fra artikkelen : "Det springende punktet er om det er plass på tomta." Ja, ja ....

I Sannesund rehabiliteres det, med Sarpsborghjørner, men blir det pent ? Vel ...

Jeg sendte brev til kommunen for et par år siden. Der påpekte jeg at et område som skal bebygges kunne være forgiftes av en gammel uoffisiell fylling som ligger rett ovenfor utbyggingsområdet. Med utbyggingen av Opstad (vi husker huset til Kvisvik, det sank jo), hvor mange hus er bygget på gamle fyllinger (industri og private), og nogen sågar på/i nærheten av militære fyllinger (Greåker fort), mente jeg at det var best å være føre var. Men jeg fikk aldri noe svar, aldri tegn på at kommunen reagerte, og jeg gjentok min bekymringsmelding flere ganger.

NÅ har jeg fått svar. Det oser av mistro og forakt (jeg er jo en av kommunenes innbyggere, en som skal holde kjeft og betale skatt !!), men det ER liv i Rådhuset.

Da er det trist å tenke på at jeg måtte skrive til Miljøverndepartementet før at kommunen skulle ta sitt ansvar på alvor. Men miljøvernministeren svarte raskt hun, og det gjorde jommen kommunen også.

Etter at miljøverndepartementet var koblet inn i saken alså ! Før Miljøverndepartementet var koblet inn i saken, nei da brydde de seg ikke i heletatt !

Roger Larsen

Ps. Det skal bli fengsel på Ravneberget. Har de sjekket det området for nedgravd militær søppel montro ? Og det blir heller ikke noe morro med frie fanger gående rundtomkring. En av fangene KIF (Kriminalomsorg I Frihet) hadde ansvar (?) for på Vestlandet drepte venninna mi. Han var vel ikke regnet som farlig, han hadde jo bare drept EN fra før, onkelen sin, for en flaske pils. Heldigvis drepte han enda en etter drapet på min venninne (hun var forøvrig tobarnsmor), han drepte seg selv i fengselet.

KIF hadde forøvrig en samling på Finse (tror jeg det var) hvor de kom fram til at DE, KIF var helt uten ansvar. Og det var de kanskje.

Og hvordan vet jeg det ?

Noen sjekka "tilfeldigvis" opp en av deltagerne på seminaret for å få innsyn i saken.

Roger Larsen

1 comments:

Anonymous said...

først så klager du på hus som forfaller, så klager du på hus som rehabiliteres.

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls