Monday, February 27, 2006

Det går seg til OG REDAKTØR MOE

Vyrde Lesar.

I har vi Lundgårdsvei. Har ikke beboerne der fått med seg at det skal gå seg til ? Og synes de trafikken er ekkel, så kan de jo bare ta seg en tur til 20millioners anlegget på Ravneberget. Her skal det bli stier å greier å greier.


Hei.
Jeg ble irritert da SA slapp igjennom et anonymt "angrep" på meg, og her ser du diskusjoenen med redaktør Moe (som ikke liker meg, da jeg har skrevet mye om heltene hans her i Sarp. Gutta (AP) i rådhuset).

Hadde leserbrevskriveren skrevet med fullt navn, da hadde jeg ikke brydd meg !

Jeg vurderer å klage SA inn for PFU.

Roger Larsen
Jutulveien 46
1709 Sarpsborg

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Roger Larsen [mailto:rhlarsen@online.no]
Sendt: 26. februar 2006 20:51
Til: 'redaksjonen@sa.no'
Emne: Leserbrev

Hei Moe.
Denne slapp dere gjennom:
**************************************
Den alltid positive Larsen?
Publisert : 25.02.2006 - 21:56 Oppdatert: 25.02.2006 - 21:56
Dette er vel nok et surt oppgulp fra den alltid positive Larsen...? Er det ikke noe som er bra i Sarpsborg eller landet forøvrig?
Undrende og oppgitt
*******************'
Et anonymt angrep på en navngitt person. Ved IKKE å stoppe dette innlegget verififiserer dere at dette innlegget er skrevet av meg :
*********************************
Kjøper ravneberget, legger Langemyr under BETTONG
Publisert : 25.02.2006 - 13:57 Oppdatert: 25.02.2006 - 13:57

Det er rart dette her gett. Nå skal kommunen kjøpe Ravneberget og lage friluftsområde. Man håper det blir brukt flittig (?) for da blir det nedslitt og utbrukt og ødelagt. Akkurat som Langemyrbiotopen. Her har folk spasert i flere tiår, men siden de som spaserer her er vanlige ærbesfølk så er det vel ikke så nøye. De kan jo bare kjøre bil opp til Ravneberget og der kan de jo gå i ring. For der skal det bli så fint atte man tilogmed skal få et fengsel der, blir mye trafikk gjennom boligområdene på Kurland da. men som kjent : Det går seg til !!

Da var det helt annerledes da skæitræne skæita foran Rådhuset gett ! Da gikk det seg IKKE til.

Rådyr sulter nå ihjel etter nedbyggingen av deres naturlige beiteområder, for det er jo som kjent bare i Afrika, Asia, India å sånne steder man skal ta det naturlige mangfold alvorlig. For VI er OSS VI, og VI må da få gjøre som VI vil. Det er selvsagt noe helt annet med afrikanere, asiater og indre. Kanskje vi kan sende ulven dit ?

Nei til (snille ?) forbrytere på Ravneberget.
**************************
Det ER skrevet av meg. Men det ER anonymt og det var det ment å være.

Hvis jeg feks. ville påpeka at NN er en rasist, så ville jeg selvsagt gjort det i FULL OFFENTLIGHET.

Jeg vil vite navnet på innskriveren uten å gå rettens vei.

Her følger forøvrig et utdrag av de reglene DERE har satt for forumet (og de skal vel gjelde for alle, også de som mener at dobbeltmoralen til dagens politikere er demokratiets verste fiende ?) :

Anonyme innlegg med personkritikk godtas ikke
Innlegg som har form av personhets godtas heller ikke, selv om de undertegnes med fullt navn. Det samme gjelder trakassering av meddebattanter.

Vyrdsam Helsing
Roger Larsen
Jutulveien 46
1709 Sarpsborg

Her er svaret fra Moe :

Hei!

Jeg har på grunn av dine reaksjoner og feilaktige påstander om at du har blitt sensurert i SA, trodd at du var mot at innlegg skulle sensureres, men skjønner nå at det bare gjelder når du har noe på hjertet. Andre skal sensureres. Du må nok også finne deg i at din spesielle måte å skrive på, betyr at noen kjenner innleggene dine igjen, selv om du får lov å skrive anonymt. Når noen kjenner deg igjen, ville det jo være sensur dersom vi ikke publiserte innleggene. Derfor publiserte vi, riktignok under tvil, dette innlegget. At det skulle være i strid med regelverket vårt, kan jeg ikke se.
Ellers må jeg få lov til å påpeke at det ikke akkurat er prinsippfast av deg når du først utbasunerer for en hel verden at du boikotter SA, for så å sende en rekke innlegg til diskusjonsforumet anonymt.
Mvh
Eirik Moe

Og mitt endelige svar :

Hei.

Man klør i fingræne vet du, men jeg er egentlig helt enig. Jeg boikottet leserbrevspalten og nå også diskusjonsforumet, takk for at du fikk meg til å innse at min fingerkløe var ... hmm... skal vi si, ehh ... forvirrende for dere. Jeg er ikke for at noen skal sensureres, heller ikke om de etterspør Jon Henriksen. Men om jeg hadde skrevet feks at NN ... hva han nå heter var en rassist, så ville jeg ha satt navnet mitt under.

Får lov til å skrive anonymt sier du, er det noen som ikke får lov til det da ? Jeg skrev forøvrig kun et innlegg (om jeg ikke husker feil) anonymt i leserbrevspalten, det var et om å gi bort noen kroner til lokale foreninger i julestria. I år (eller siste jul), ble jeg nektet av deg å skrive dette anonymt, da kapitalistsvinlakeier visstnok var et egennavn ? Har de spandert en gramatikk på deg ?

Jeg er forøvrig prinsippfast som en klippe på at dagens politiske spill og løgn og fanteri er en trussel mot demokratiet.

Og det burde dere i SA se også, men ... men det er vel ikke så greit.
Hobnobbing the political glitterati.

Roger Larsen
Jutulveien 46
1709 Sarpsborg
Ps : Det er NN som har skrevet dette sannt ? Eller er det du ?

Pss. Jeg ville selvsagt ELSKET/ikke brydd meg/svart på dette innlegget om det var skrevet under med fullt navn ! Dere må gjerne videreformidle dette til nn (hans spesielle måte å skrive på gjør at jeg kjenner ham igjen). ANGREP PÅ NAVNGITTE PERSONER .. osv osv skal vel bety det det står ? Eller har dere blitt politikere dere også, sier noe, gjør noe annet.

Jeg solgte en liten leilighet i Bergen for et par år siden. Jeg hadde ikke så mye peil på priser, så når det var en som bød 400 000 (det var 20 000 mer enn jeg hadde regnet med å få), så tok jeg ham i handa og sa OK. Noen timer senere begnynte budene å hagle(de hadde ikke engang vært inni leiligheten), 500 000 tusen, 530 .... 700(da slo jeg av mobilen). DU KAN JO BARE SI DU HAR OMBESTEMT DEG sa de potensielle kjøperne. Og juridisk hadde jeg kunnet det. Men jeg hadde tatt ham i hånda på salget. Jeg lot de 300 000 fare og lot ham få leiligheten. Man skal oppføre seg som følk ! Køllekællær også !!

Han pussa opp leiligheten, bodde der et år og solgte den for 1.2 mill.

Jeg regner meg som en prinsippfast eldre kæll .

Jeg utbasunerer ikke for hele verden at jeg boikotter SA (før nå egentlig), men når folk spør hvorfor jeg ikke skriver leserbrev lenger så svarer jeg som sant er, de ble for mange for lange og forteller om Jon Henriksen. Som forøvrig ser ut til å få det til å svinge i SFK, man bør jo ikke like ham for å forstå at når anlegget ligger der, så ligger det der og det spærkær mange unger der og det er bra ... men SFK leste vi jo så mye om i Forumet. Det var forøvrig derfor jeg skrev der, for å fortrenge foppalliddiotiet, tullediskusjonene. Men nå har dere jo greid det sjøl, å få forumet til å visne bort mener jeg. Gratulerer.

:-)roger
--
No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.1.375 / Virus Database: 268.1.0/269 - Release Date: 24.02.2006
--
No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.1.375 / Virus Database: 268.1.0/269 - Release Date: 24.02.2006

Roger Larsen

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls