Friday, March 24, 2006

Banditter, RaueKrossen og TAX-free fyll.

Vyrde Lesar.

I er det mange som er bekymret for bruken av de enarmede banditter. Om det er de store tiggerorganisasjonene (Raue Krossen, Redningsselskapet) eller SFK som eier de, bryr jeg meg ikke om. De bør vekk, men kanskje ikke helt vekk.

Jeg har selvsagt skrevet brev til kulturministerne om disse automatene, om tåpemåpende pensjonister, ungdom og andre, som med store våte øyne står i GLO-køer (de er jo blakke selv) i våre varehus, om venner som, har råd til, og som spiller bort to-tusen kroner på 5 minutter !! om selvmord og om barn som kaster bort kronene på disse blinkende kjeltringene.

Jeg er selv eier av en banditt, av den gode gamle sorten. Kronebanditten, og den har intet med kongehuset å gjøre. På de gammeldagse ENARMEDE (du MÅ dra i armen) skal du slite mye for å spille bort en formue, og om man begrenser innsatsen til fem kronestykker og gevinsten til femti, da har man kommet langt. Det tar tid både å legge på og utbetale gevinstene og det tar til å fylle på !!

Om mitt råd blir fulgt vet jeg ikke, men om så er har vi bare dritingsferjene (de TAX-free flytende pengekassene) igjen. Her må det også reguleringer til. Ta vekk automatene, eller så fjerner vi muligheten for "TAX-free" bør regjeringen si. Det bør de forresten gjøre uansett, både på fly og på båt !!

Roger Larsen

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls