Thursday, May 26, 2005

RART

Vyrde Lesar.

Det er rart dette her, det er rart. Legionellautbruddet, mener jeg. Ja, det er ikke bare rart, det er dypt tragisk, og det er merkelig.

Ordføreren i Fredriksstad forteller oss at der har de fulgt de statlige påbud om å registrere og telle tårnene, og det samme har de gjort i Sarpsborg går jeg ut i fra. At noen ikke har registrert tårnet sitt, får vi ta på påbudets kappe. Det er visst uenighet om hva et kjøletårn er.

De er mulig jeg er dum, men om det kom påbud om å registrere alle kjøleskap, skulle jeg nok greid å finne ut om jeg hadde et, men sånn er nå det. Om jeg ville tatt med en varmeveksler er derimot ikke så sikkert, en varmepumpe er jo nesten et lite kjøletårn i miniatyr.

Ordførerne mener de har sitt på det tørre, men det rare er at i Fredriksstad har de råd til å telle tårna (dvs de breva de får fra de som monterer slike tårn), men de har ikke hatt ressursser til å kontrollere dem. Og sånn er det jo i kommunen, de må prioritere. Så istedet for å kontrollere mulige giftbomber, så har kommunen brukt tid på å diskuterer bompenger (sånne viktige ting), men det er ikke det værste (og nå snakker ikke jeg om Værste), det værste er at de har nok folk til å kontrollere om du har betalt parkeringsskatten (eller gebyret som det heter på kommunsk), men ikke folk til å kontrollere kjøletårn. Parkeringsvakter er det visst nok av. Har ikke den kommunale ledelse fått med seg at det var et legionellautbrudd i Stavanger for få år siden, er de blinde, dumme og har de røykt noe sånn at de har problemer både med kort og langtidshukommelsen ?

At det går an !! Så både kontrollørene og eierne av disse tårna bør man nå gå etter i sømmene og derfor bør POLITIET HANKES INN !! NÅ !!!!!!!!!!!

Roger Larsen

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls