Friday, May 06, 2005

SA vil vite alt om polske arbeideres lønn og arbeidskontrakter.

Vyrde Lesar.

Sa bekymrer seg, med rette, for det fargerike fellesskaps lønns og arbeidsforhold, i artikkelen, etterlyser de offentlighet rundt lønn og arbeidskontrakter, jeg har derfor skrevet to e-brev til SA.

Et til Olav Begby :

Hei.
Jeg vet ikke om dere har fått det med dere, men det er ikke lenge til vi oversvømmes av jordebærplukkere på samme type kontrakt. Det har vi for øvrig blitt i årevis, oversvømt av jordebærplukkere, men det er jo ikke så nøye, det er jo drittjobbene de (jordebærplukkerne) har tatt.

Nå gjelder det jo MALERJOBBER, og STØPEJOBBER og SPIKREJOBBER ... Ja, sånnt som norske firmaer tar 4-5-6-700 kroner timen for. UFF !!

Roger Larsen
Jutulveien 46
1709 Sarpsborg


og et til Olav Begby og Redaksjonen :


Hei igjen.
Hvor mye tjener for øvrig du Begby, jeg har alltid lurt på hva en journalist i SA tjener, jeg vil også gjerne vite alt om avtalebetingelsene til SA-journalistene også, sånn for morro. Ta gjerne med hvor mye Redaktøren tjener, og typografene (og hva de gjør), sånn for morro.

Kan du spørre Ulf Lervik, som er LOs distriktssekretær i Østfold, hvor mye han tjener ? Ja og Alfred Skaiaa, be dem ta med alle tillegg og bonuspoeng og sånnt, og selvsagt hele arbeidskontraktene deres, sånn for morro !

Sånn for morro så skal jeg selvsagt legge de ut på nettet. Ja for det er vel ok det ?
Ja du kan vel fortelle alt om arbeidsbetingelsene i SA og konsernet for øvrig ? Det er vel ikke taushetsbelagt ?

Roger Larsen
Jutulveien 46
1709 Sarpsborg


Så nå venter jeg spent på svarene.

Roger Larsen.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls