Thursday, January 19, 2006

Noen er LIKERE enn andre, Kamerat Napoleon ?

Vyrde Lesar.

I tok de til vettet, men som man må lure på : APs Hansen Lysås får måket sin private vei (på vårt felles budsjett), og her ute i Skjebergkilen bor ? Jadda, tidligere stortingsrepresentant og Arbeiderpartipolitiker Ane Sofie Tømmerås. Er det her reven/haran/ugla/hunden ligger begravet ?

Jommen bra det ikke bor en Frper her, da hadde nok saken stilt seg annerledes. Men man kan jo ikke si nei til Røkke (tidligere fisker, med leseproblemer. Nå forhatt riking (spesiellt hatet av MisunnelsesPartiet SV)) og ja til rasering av 100metersbeltets nærmeste nabo. Og andre tomter finner man langs heeeeeeeele E6, på suppsideadelens jorder. Herregud, det er jo bare kønn som går til dyrefor de dyrker.

Og vi andre får vel finne oss i at DET GÅR SEG TIL !! i madam Arnesens vei ? Men selvsagt ikke i Sportsveien.

Og apropo Frpere. En finnmarksfrper (jeg huser ikke navnet på ham, Vara ?), foreslo for mange år siden å styrke de sentrale strøk i Distriktene. Ojjj, som folk lo og slo seg på låra, nei IKKE folk, men åjj som politiske motstandere lo og slo seg på låra, men nå har folket selv valgt. Fra distriktene til sentrale strøk.

Det er jommen godt at Den Rødgrønne regjering vil forhindre Finnmarkinger og Nordlendinger å jobbe med industri. Oljeindustri ! Folket deroppe bør holde seg til TRYGDEORDNINGENE mener de rødgrønne.



Det finnes forøvrig andre måter å redde verden på enn med ukontrollerbar uhjelp (som vel egentlig er avlat for å holde matfatet vårt vekke fra fattige bønder i Afrika). Ren norsk mat.

Sa noen flaks ?

Ehhh ... nei ... LAKS !!!

Roger Larsen

2 comments:

Anonymous said...

vett og vett... dette sier utbyggeren

"Det har for eksempel aldri vært snakk om at 250 trailere skulle kjøre til godsterminalen hvert døgn, sier han.

- 40-50, kanskje flere av disse bilene er personbiler, og mange av fraktebilene er også av mindre størrelse. Å kalle alt for tungtransport blir helt misvisende. "


Aldri undervurder hva en gruppe med middelklasseforeldre klarer å få til, når en slik situasjon kommer og redder dem fra deres gråe verden. Her er det massesuggjesjon hele veien. Ikke på et tidspunkt tror jeg noen av disse personene tok seg tid til å sette seg inn i saken.

Roger Larsen said...

SAkset fra SA FØR protestene. Da var vyene STOOOORE.

Denne transportbedriften er i kraftig vekst.

- Vi satser på å øke godsmengden enda mer. Derfor er det viktig å få et nytt anlegg på plass så raskt som mulig, opplyser Henrik Sandberg videre.

Nye arbeidsplasser

Dersom flyttingen blir en realitet, får Sarpsborg mange nye arbeidsplasser. Rundt 40 personer jobber med ulike funksjoner på selve terminalen. I tillegg kommer nærmere 50 sjåfører som har terminalen som utgangspunkt for kjøringen.

Flyttingen til Løen betyr økt trafikkmengde på veinettet mellom Solbergkrysset og Løen. Det antydes inntil 250 kjøretøy i døgnet. Det tallet inkluderer en forventet trafikkøkning grunnet økte oppdrag.

Sarpsborg kommune har mottatt en rammesøknad fra BAS Arkitekter for oppføring av administrasjonsbygg og godsterminal på den ledige tomten like ved Å&R Carton. Egil Nicolaysen Eiendom AS står som tiltakshaver for planene.

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls