Tuesday, January 10, 2006

Stadion og en kommune som råtner på rot !

Vyrde Lesar.

I skal det bygges ny Stadion. Bra, da kan vi flytte diskusjonen : "Thor, se her" ned dit. Til ei veggtavle.

La oss håpe stadion favner langt. Friidrett, bandy, ishockey, parkering, tennis, konserter, lengdeløp, osv. Og at man ikke slipper brunostbetongidiotene løs der nede. Byen er herrpettessisert nok med det den er allerede.

Sånn sere ut rundt stadion i Halden.

Men og det er alltid et men for jeg er jo litt domm jeg. Jeg kunne tenkt meg at kommunen tok vare på det de eide FØR de bydge nytt for millioner. Men som sagt, jeg er jo domm. Åsså ere vel viktig å klippe snorer, ikke male nedslitte museer, skoler, årne veier, idrettshaller, gamlehjem og andre uviktige ting.


Forskere har forøvrig regna ut at (UoL - University of Lancaster) at i 2025, greier ikke skogen å rense og suge opp CO2 lenger. Det er om 20 år det.

Da er det betryggende at våre upperste, i det upperste hus (jeg tenker ikke på Guds hus, (i Sarpsborg drøsser det forøvrig teglstein fra det Guds hus som står ved siden av det upperste hus)) raserer skogene i våre nærområder. Forskerne peker på at MYRER er det man må ta mest vare på, så derfor skal visstnok våre upperste DRENERE Langemyrbiotopen. Muligens for å bli kvitt CO2en, for naturvern og milijø : Nei, det får da andre ta seg av. Vi er jo OSS vi og vi er jo både så bra og jeg, meg, mitt, mye, meeeeeeeer.

Nå er det forøvrig mulig at vi Tuninger pånytt kan ble en egen kommune. da vil vi få (alene) omtrent like mange penger som Sarpsborg får nå, og vi må bygge opp en helt ny administrasjon og kan ansette mange som kan gjøre det samme som i Sarpsborg. ja, for det er vel ikke bare i suppsidieland (distriktene) at smått er godt. Det må da gjelde her i Østfolds arne også. Eller ...

Neida, du har rett, kommuneoverføringene til småkommunene er bare en måte å holde kunstig liv i noen kommuner der ungdommen ikke vil bo lenger. Men dæven sy dyrt det blir for deg og meg. Husk på at Landbruksoverføringer og forskingsmidler og såkapital og ... er akkurat det samme.

Roger Larsen



0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls