Thursday, October 06, 2005

Ordføreren, Odd Haugli og RØDT KORT.

Vyrde Lesar.

Jeg er i mot ekstremfortetting, jeg er i mot at enhver løkke skal bebygges, jeg er i mot ALL eplehageutbygging og jeg er i mot den fantasiløse boligspekulasjonen i brunostkvartalkasseblokker som foregår i Sarpsborg sentrum. Jeg mener det kan bygges i deler av Kulås"parken", i Iseskogene, i Øvre Tune : kort sagt på steder det er PLASS og hvor man kan lage nye veier til. Å føre en stadig større og tullete trafikk gjennom gamle boområder er gammeldags, er farlig og er dommt , men, som man sier i Arbeiderpartiet : Det går seg til.

Jeg respekterer Ordførerens rett til å slåss for sitt nærmiljø, Jan Otto sin rett til å slåss for sitt nærmiljø, da må de respektere min rett til det samme og hele hurven på Moa sin rett til å slåss FOR utbygging.

Når Odd Haugli, som jeg har kjent gjennom mange år, slåss for utbygging av Moa, gjør han ikke det for å være ætæl, men fordi han ser at kommunen ikke kan hjelpe barn og unge med kroner. Han vil klare dette sjøl.

Han er vant til å ta et tak, han Odd. Organisasjonsmenneske som han er.

Som ung lærer på Valaskjold skole drev han med fluestangbygging, elgsiluettskyting, kasting, han var oppriktig og ærlig interessert i oss ongær/ungdom. Jeg har fortsatt fluestanga (som han Fred bygde), jeg husker fortsatt kveldene med elgskyting (luftgevær) i gangene på Valaskjold skole, jeg husker fortsatt turen inn til Oslo i en liten boble (vi skulle på Norges Castingsforbunds årsmøte), vi, Odd og ongæne/ungdommene han satt så pris på, hadde mange og spennende kvelder sammen (men han skjønte aldri hva han Fred "leærn" lea på).

Da vi kom inn til Oslo, på Norsk Castingsforbunds årsmåte, ble vi ikke akkurat mottatt med hurrarop. De høye herrer, med de høye pjoltre og de høye smørbrød, hadde visst nok med .. de høie pjoltre og de høie smørbrød. Så vi satt nå der, så et par filmer om casting (sirkuscasting), hørte et lite foredrag og titta oss rundt. Etter en stund ble han Odd rastløs og ville lee litt på seg, han ville selge noen lodd til inntekt for castingklubben på Valaskjold. Han kom litt senere tilbake, mørk til sinns. Det passet visstnok ikke de høie herrer med de høie pjoltre og høie smørrebrød at en tulling fra Sarpsborg med en gjeng ungdommer på slep, solgte lodd på denne aftenen.

Det var stille i bobla på veien hjem, men at det foregikk noe i knøtten til han Odd, det er sikkert. Han var mildt sagt ikke blid.

Det ble sikkert tillatt med loddsalg på senere årsmøter : Odd var president i Norsk Castingsforbund mellom 1975 og 1985 (om jeg ikke husker feil). Ingen andre har sittet så lenge, og han har fått æresmedaljen for dette.

Så gjengen i det stoooore fine rådhuset, HELE HURVEN, får RØDT KORT her. Laglederen er sår, vonbråten og lei seg (Hvi er tu så bleikr Engsmyr, er tu sårr !) og er skuffet over at "Haugli (Odd), som har vært rektor på en grunnskole i Sarpsborg og selv har vært lokalpolitiker, kaller et bystyre for "hele hurven"". Jeg vet nok hva Odd satt mest pris på av disse vervene !

Engsmyr tar mannen og ikke ballen. La oss heller få en diskusjon om den ulovlige, stygge, herværkiserende og barnefiendtlige ekstremfortettingen som foregår i Sarpsborg MED FULL STYRKE. Og nå, når omtrenet hele byen allerede er ødelagt, da kommer man tuslende med krav om at man skal følge PBL.

DET ER FOR SENT NÅ !!!!! DERE (HELE HURVEN) HAR ALLEREDE OMTRENT ØDELAGT DE MILJØENE SOM ER.

Roger Larsen

2 comments:

Anonymous said...

Ble du mobba av ordføreren som barn eller? Når det er en sak hvor fortettning stanses, så klarer du jammen å lage kritikk av det også.

Roger Larsen said...

les det en gang til

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls