Wednesday, August 03, 2005

Fredriksstads STYGGESTE ?


Vyrde Lesar.

Fredrikstad står i seilskutenes sentrum noen dager. De venter hundretusener av besøkende (det tviler jeg sterkt på), som skal spasere langs bryggene, spise gresk salat og drikke øl. Selvom store deler av Fredrikstad er vakker, har denne mastadonten ved busstasjonen, alltid fått meg til å lure : Hvordan går det an ? Åssen ER det mulig å konstruere noe slikt midt i en by ? Hva har arkitekten tenkt ? HAR noen tenkt i det hele tatt ?

Det er kun to ting som er styggere enn dette : Alle postbyggene som dukket opp på 70tallet (det i Sarpsborg er like stygt som det i Drøbak !!!), og det nye parkeringshuset i Fredrikstad sentrum .... ehhh Rådhuset mener jeg.

Roger Larsen.

Og i morgen : Kommunale pigger på kommunale porter.

PS. I går ved 8 tiden da jeg kom hjem fra de store skoger hørte jeg et svakt oooooooo fra hundesletta. Lupusa - ulvemor - tenkte jeg, men slo det fra meg. Da min yngste sønn skulle gå over hundesletta, en liten time senere, fikk vi en vettskremt telefon fra ham, småløpende hjem, det var dyr i gresset, store dyr som beveget på seg, påstod han.
Så hvem vet ... et av de tre rådyrene vi så her om dagen hadde en ny skade i høyre bakfot, og hvor rådyret hadde fått den skaden ....

1 comments:

Anonymous said...

Om ikke styggeste, så tryggeste. Ser jo ut som en bunker.

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls