Thursday, July 14, 2005

Statestikkvås !

Vyrde Lesar.

Det kryr av meningsmålinger om dagen, og den siste er referert i dagens Leder i Sarpsborg Arbeiderblad.

Vi vil nemlig at det skal bli flere offentlig ansatte i Landet !!

Jeg har derfor funnet det betimelig å lage min egen undersøkelse, men jeg skylder leserne å påpeke at i motsetning til den store Leder, stopper min intuitive forståelse av statestikk ved produktmomentkorrelasjonskoeffissienten.

1. Vil du ha høyere lønn og arbeide mindre ? 100 % ja !!!!!!!!!
2. Vil du ha flere lærere i skolen ? 100 % ja !!!!!!!
3. Vil du ha mye mer og mer av alt ? 200 % ja ??????
4. Vil du ha mye mer av alt, alt som før og alt det nye og enda mer ? 300 % ja !!!!!!
5. Vi du ha sukkertøi og vil du ha lade ? Alle 10 000 % svarte ja !!!!
6. Er det morro med spørreundersøkelser ? 100 % nei ?
7. Er det morro med øl ? 100% ja !!
9. (jeg har IKKE glemt 8) Er det noe mer du vil ha ? 1000000 % ja !!!!!
10. Kan man bestille det svaret man vil ha ved en spørreundersøkelse ? 100% ja.

Men det burde vi i fagbevegelsen holde oss for gode til, spesiellt lærere !!

At løgnaktige redaktører (nei jeg tenker ikke på noen spesielle akkurat nå, men redaktører som lyver bør jo sparkes !), trykker slikt statestikkvås er egentlig ganske ille, man kunne jo ha de mistenkt for å ha en skjult agenda, eller kanskje de har fått beskjed av pappan sin.

Roger Larsen

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls