Friday, June 17, 2005

Overraskelse - Ekstremfortetting ! Nytt brev til kommunen!

Hei Agnalt.

Jeg ble overrasket i dag da Kristiansens ekstremfortetting på Tindlund, 2077/121, plutselig ble lagt ut for salg. Jeg er jo meget forundret, da kommunen jo ved første søknad nektet fradeling. Jeg gikk da ut i fra at prosessen startet pånytt, og det gjorde utbyggeren også, det kan vi se ved at han ikke har holdt de lovnader som ble lovt da han truet min mor med rettssak i første runde. Han har ikke søkt om å sette opp støygjerde !
Forskjellen på første og annen fradelingssøknad er ikke stor, margarinkassene står tettere, det er flere parkeringsplasser, og de har flyttet en lekeplass (vel det er jo skammelig å kalle det det) til plassen utenfor min mors sovevindu (hun legger seg ved 1830 tiden).
Jeg sendte deg en mail den 28-2 2005 som du ikke har svart på (den kom sikkert bort i mail-washeren) så her er det :
**********************************
Hei igjen.
Jeg glemte et par ting :
Er kommunens administrative vedtak et vedtak om fradeling eller et vedtak om at de kan bygge blokker ?
Hvor kan jeg finne ut om det ligger, er det servitutter det heter, på gnr 2077 bnr 121 ?
Nok ei Vyrdsam Helsing
Roger Larsen
Jutulveien 46
1709 Sarpsborg
****************************
Jeg gidder ikke å spekulere i hvorfor kommunen plutselig snudde i denne saken, jeg husker jo hva du sa i avisen, og jeg kjenner jo §3.4 er det vel det heter - stedstilpasset bebyggelse - så nå lurer jeg på følgende : Hvor klager jeg nå ?
Jeg vet, utifra den saken jeg hadde om min festetomt og saksbehandler Morten Amundsen, at kommunen (rettmessig) vil at man skal komme opp på kontoret for å gi beskjeder, være fysisk tilstede, jeg sitter jommen til og med med Svein Møllers svar til Sivilombudsmannen foran meg (01 / 2133 / 5 / AKI 611 &53) og der sier han rett ut, at før var det vanlig å ta henvendelser pr telefon eller muntlig oppmøte ved "kontoret", men det var FØR 31/07/01 det !! Så min telefoniske og e-mail henvendelse til deg den 07/04/2005 kan du alså se bort i fra. Den er neppe juridisk gyldig. Og var gitt i fortvilelse over at utbyggeren nå hadde begynt med telefonterror. Han ringte og skjelte meg huden full ! Og som sagt truet han tidligere min mor med de forferdligste økonomiske følger om hun ikke skrev under. Da ble hun redd og overdro huset til meg. Hun gråt mye av dette. Truslene, mener jeg.
Jeg har nemlig ventet på et varsel om bygging på tomten. Det som kom før ditt avslag har jeg sett bort i fra, da det må være falskt. I søknaden datert 03-05-2004 om riving og nybygg på tomten, så er den gamle plantegningen over margarinkasseblokkene tegnet inn, så det er vel ikke denne det er snakk om er godkjent ? Her står det for øvrig at det er Østfold Bolig AS som eier Nye Tindlundvei 76, mens i den siste søknaden om fradeling, er det Gerd R. Kristiansen som står som eier, men det har dere sikker lagt merke til selv. Dette er jo bare tullball. Man kan vel ikke søke om å rive hus man ikke eier og bygge på en tomt man ikke eier ? Det skjønner jo alle !
Jeg venter et snarlig svar, da denne utbyggingen ser ut til å være bare rot, og sikkert må behandles pånytt. En slik ekstremfortetting bryter jo også med lovens bokstav.
Tilslutt vil jeg, i disse legionellatider, forsikre meg om at dere har sjekket avsiget fra den gamle fyllingen på oversiden. Her kastet de lokale gartneriene mye grums på 50 og 60tallet, og det ville jo være en katastrofe om man begynte å grave og DDT fløy veggimellom, eller om barn skulle leke i giften. Vi vet at det er bevegelse, da det ofte, for noen år tilbake, luktet kjemikalier fra kloakken i oppkjørselen i nr 80. Da er det vel bare å minne om det som stod i Aftenposten her forleden : statssekretær i Miljøverndepartementet, Øivind Håbrekke, sier at det bare er å brette opp skjorteermene å begynne å rydde. Men det vil nok bli fryktelig dyrt.
Nå stoler ikke jeg på rådmannen etter at han nektet å ta kontakt med Morten Amundsen etter min festetomtsak (det ligger nok noe grums der), men det er vel han som skal ha en eventuell klage før den går til fylkesmann og sivilombudsmann ?
Venter på raskt svar
Roger Larsen
Jutulveien 46
1709 Sarpsborg
Eier av Nye Tindlundvei 80.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls